Kamremsbyte 1.9D Instruktioner/Haynes?

I detta forum skriver vi om Skoda Pick-Up.
Frah
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Kamremsbyte 1.9D Instruktioner/Haynes?

Inlägg av Frah »

Tjenare, vet att det finns trådar om detta ämne redan men tyckte inte de var så utförliga.

Ska förmodligen hämta en Caddy 1.9D -98 i helgen som jag tänkte försöka mig på att byta rem på, har ej bytt kamrem förut men tycker det inte verkar så avancerat bara man är noggrann och tar det lugnt.

Hittade lite instruktioner om hur man ska ställa veven och låsa pumpen och kammen osv men skulle gärna vilja ha lite utförligare så man känner sig säker.

Borde ju finnas någon Haynes-bok som avhandlar detta, är det den till Skoda Felicia jag ska ha?

Annars är jag mycket tacksam om någon har lite att göra och vill skriva en steg för steg "How to" hur man byter :)

Mvh
Malte
Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
Kontakt:

Sv:Kamremsbyte 1.9D Instruktioner/Haynes?

Inlägg av Malte »

Gör egna märkningar så du är 100% säker på att du är på rätt kugg.
Du är väl medveten om att blir det fel så havererar hela motorn, ventiler krockar med kolvarna ! Det bästa är att ta hjälp av någon som vet lite mera om kamremsbyte !
Frah
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Kamremsbyte 1.9D Instruktioner/Haynes?

Inlägg av Frah »

Jo, jag vet att om man gör fel så är det kört.

Men nån gång måste ju vara första gången och känner jag mig osäker blir det ju och ta hjälp av nån som kan.

Tänkte därför kolla om det var nån som hade lite tips inför ett eventuellt byte :)
Skriv svar