Hej
Jag har frågat detta en gång förut men har inte lyckas att få ett bra svar. Så snälla ni som vet eller kan hjälp mig hur jag skall lösa och fixa till så att min växelspak inte är så sladdrig. Börjar snart kännas som att köra en traktor hi hi. Det fanns någon här som har fixat till det här problemet men jag önskar att få en beskrivning på hur man skall göra. Någon som vet och vill dela med sig??
Sladdrig växelspak
-
Johnny boy
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
-
Malte
- Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
- Kontakt:
Sv:Sladdrig växelspak
Det är svårt att svara exakt var du har problemet på din bil. Enklast är ju om du lyfter bilen o ser var du har glappet. Det mest troliga är att knuten som sitter på ingående växelföraraxeln på växellådan är loss. Den sitter fast med ett rörstift. Eventuellt får du borra upp till överdimension o sätta dit ett grövre rörstift. Eller byta till skruv med mutter. Alternativ två är att du har problemet i leden under växelspaken. Men som sagt lyft upp bilen konstatera var det glappar så ser du nog lämplig lösning på just din bil.
-
Malte
- Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
- Kontakt:
Sv:Sv:Sladdrig växelspak
Var mitt svar till någon hjälp ?
Eller behöver du bättre ?
Eller behöver du bättre ?
-
Johnny boy
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sladdrig växelspak
Hej
Har tyvärr inte haft tid att hoppa under bilen å titta då jag har arbetat med dränering runt mitt hus.
Jag har hört en gång någon som sa att man kan typ kapa av något å skruva fast det igen så skall det inte bli en sladrig växelspak men jag skall när orken finns igen hoppa under å försöka se efter vad man kan göra. Just nu så står den bara då jag har en massa andra saker att göra.
Har tyvärr inte haft tid att hoppa under bilen å titta då jag har arbetat med dränering runt mitt hus.
Jag har hört en gång någon som sa att man kan typ kapa av något å skruva fast det igen så skall det inte bli en sladrig växelspak men jag skall när orken finns igen hoppa under å försöka se efter vad man kan göra. Just nu så står den bara då jag har en massa andra saker att göra.