hjälp med att köpa skoda

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia 2.
fsiskoda
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

hjälp med att köpa skoda

Inlägg av fsiskoda »

tjena ny här på forumet :) hoppas jag kommer få hjälp med att köpa en skoda 2. tänker köpa en octavia2 1.6 fsi 2006 som har rullat 12 000 km med elegance paket men vad är det jag ska akta mig för mig ? seriöst är jag lite skraj när det gäller kamkedja. jag kör mycket med bilen känns som att vid 20 000 kommer det hända nåt med kedjan och sedan skrotta bilen ?? vad är det man ska kolla när man köper bilen ?
Malte
Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
Kontakt:

Sv:hjälp med att köpa skoda

Inlägg av Malte »

Att den är servad enl Skodas rekomendationer ! Om extra oljebyten är gjorda mellan servicarna är det ett stort plus.
Vad som sen händer i framtiden är nog ingen som vet !
fsiskoda
Kontakt:

Sv:Sv:hjälp med att köpa skoda

Inlägg av fsiskoda »

[quote]Att den är servad enl Skodas rekomendationer ! Om extra oljebyten är gjorda mellan servicarna är det ett stort plus.
Vad som sen händer i framtiden är nog ingen som vet ![/quote]
hmm ok känns som att det är mycket fel på dessa bilar , hade en bora som jag köpte och den hade då gått 11 400 nu har jag kört med den ända fram tills 26 100 men har krockat med den . enda felen jag fick under denna körning var temp givaren och termostaten :/
Malte
Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:hjälp med att köpa skoda

Inlägg av Malte »

[quote][quote]Att den är servad enl Skodas rekomendationer ! Om extra oljebyten är gjorda mellan servicarna är det ett stort plus.
hmm ok känns som att det är mycket fel på dessa bilar , hade en bora som jag köpte och den hade då gått 11 400 nu har jag kört med den ända fram tills 26 100 men har krockat med den . enda felen jag fick under denna körning var temp givaren och termostaten :/[/quote]

Om du känner så skall du absolut köpa något annat !
MikaelW
Bilmodell: Skoda Octavia TDI
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:hjälp med att köpa skoda

Inlägg av MikaelW »

[quote][quote]Att den är servad enl Skodas rekomendationer ! Om extra oljebyten är gjorda mellan servicarna är det ett stort plus.
hmm ok känns som att det är mycket fel på dessa bilar , hade en bora som jag köpte och den hade då gått 11 400 nu har jag kört med den ända fram tills 26 100 men har krockat med den . enda felen jag fick under denna körning var temp givaren och termostaten :/[/quote]
I grunden samma bil som Octavian. VW prylar i bägge bilar. Har haft en Vento och en Touran tidigare. MYCKET mindre krångel med min Octavia. Beror mer på exemplaret än märket om man får strul.
Vet de som haft Audi, BMW och MB där bilarna åkt jojo in och ut ur verkstaden medan andra bara kör och kör och kör och kör och kör.... med opel och ford.
fsiskoda
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:hjälp med att köpa skoda

Inlägg av fsiskoda »

ok tack för hjälpen får se hur det blir , funderar på om mpi.n drar mer än en vw bora 1.6 med 100 hk ? men men det kanske inte ni vet , men tack för att ni ställer upp och hjälper mig
fsiskoda
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:hjälp med att köpa skoda

Inlägg av fsiskoda »

tänker åka och kolla på en octavia 2 2006 rullat 12 600 km kamrem bytt vid 12 200 km han har blev pansionär för 4 år sedan , bilen står i garage nu , han kör en annan bil just nu . han vill ha 46 500 kr han sa att han inte går ner en enda krona . vad säger du ? vad ska jag kolla upp innan jag köper bilen ? det är en ellegance
Skriv svar