Bolero och Bluetooth = Missnöjd

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
Skriv svar
kanoril
Bilmodell: Skoda Octavia Combi Elegance TDI CR 140
Kontakt:

Bolero och Bluetooth = Missnöjd

Inlägg av kanoril »

Har stört mig på min Bolero och Bluetooth, varje gång jag kopplar upp mobilen till Boleron så flyttar den fram allt ljud till högtalarna fram så man måste gå in i ljudinställningarna och fördela ljudet till alla högtalare väldigt irriterande!! Än annan sak som också är irriterande är att om du pratat i mobilen via Bluetooth och har haft lite hög volym för att det hörts dåligt och glömt sänka tills du stänger av bilen plintar det till så in i he***te!!

Är det fler som har märkt samma sak??
frogus
Bilmodell: Superb + Roomster
Kontakt:

Sv:Bolero och Bluetooth = Missnöjd

Inlägg av frogus »

ja exakt likadant skräp i min Superb -11....usel lösning....
Brandten
Bilmodell: Skoda Superp
Kontakt:

Sv:Sv:Bolero och Bluetooth = Missnöjd

Inlägg av Brandten »

Känner inte alls igen det där utan är snarare tvärtom, jäkligt nöjd med min bluetooth.

Hm, förutom att man IBLAND måste gå in i telefonen och markera MEDIALJUD för att spela musik då den automatiskt alltid bara kopplar upp telefonen/handsfree.
OEM-eftermontering
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Inlägg av OEM-eftermontering »

Måste säga att det låter som det sitter ett eftermarknads kit i den bilen. Original BT från skoda behöver du inte fördela ut ljudet, det sker på automatik (när det fungerar som det ska) vid media uppspelning. Vid samtal så är det bara ljud fram, för att försöka bästa förutsättningarna för mikrofon och omgivningsljud upptagningen ska bli så liten som möjligt. När man har eftermarknads kit brukar media uppspelningen vara i mono-ljud och endast fram då för att kittet endast kan skicka ljud via telefonfunktionen dvs. bilen tror att det är ett samtal du har när du streamar musik. Då behöver man manuellt fördela ut musiken eftersom bilen alltid tror att det är ett samtal.

Markerar du bluetooth audio när du spelar upp musik eller sköter du det via färddatorn?

Mvh,
http://www.oem-eftermontering.se/webshop/index.php
kanoril
Kontakt:

Inlägg av kanoril »

I min bil sitter det original från fabrik!
OEM-eftermontering
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Bolero och Bluetooth = Missnöjd

Inlägg av OEM-eftermontering »

Då är det nog inte som det ska vara. Du ska nog kolla med din verkstad om att få BT boxen utbytt eller uppgraderad.

Http://oem-eftermontering.se
kanoril
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Bolero och Bluetooth = Missnöjd

Inlägg av kanoril »

Har kollat med återförsäljaren och svaret man får är att det ska vara så.... Därför är jag sjukt missnöjd
Killen
Bilmodell: Yeti 2.0 4x4
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bolero och Bluetooth = Missnöjd

Inlägg av Killen »

Det är när du har soundsystem till Bolero som ljudet flyttas när telefonen kopplar upp, finns en uppgradering till det nu.
Bara prata med dom på verkstaden. Jag hade samma problem men efter uppdatering så funkade det perfekt, dock så plingar det när man stänger av radioläget och den kopplar ifrån.
kanoril
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bolero och Bluetooth = Missnöjd

Inlägg av kanoril »

Gjorde den uppdateringen för ca 2 månader sen och det har funkat bra dock så kvarstår det där plinget som kan vara väldigt högt om man haft telefonljudet högt.
Perkanef
Bilmodell: Skoda Yeti
Kontakt:

Inlägg av Perkanef »

Jag har -12 Yeti med en Bolero-stereo. När jag kopplar upp mig med min iPhone 6s via Bluetooth och spelar musik på Spotify fungerar allt men ljudet är i mono. Eller rättare sagt - den spelar bara upp ena kanalen. Verkstaden säger att det i så fall är fel på min telefon, men den fungerar perfekt mot t.ex. Bluetooth-hörlurar.

Nån som har något bra tips?
linusjackson
Bilmodell: Skoda Superb -12
Kontakt:

Inlägg av linusjackson »

Hej! Jag har samma problem med mono (eller rättare sagt: endast ena kanalen spelas upp) över bluetooth. iPhone 7+ och Bolero (Superb 2012).
Jag har skickat förfrågan till VAG-verkstaden här i Lund, samt till Skodas nationella hemsida. Ingen respons ännu.

Jag har ställt om telefonen till mono nu, vilket gör att det funkar hyfsat att lyssna på musik, men det är ju ingen långvarig lösning precis...
Skriv svar