Tjena folket!
Jag råkade ha i fel lampa i värmereglaget (3W istället för 1,2W) och smälte ihop i princip all plast i värmereglaget... SÅ, har nu beställt hem hela klumpen men fattar inte hur jag ska få bort den gamla. Någon som gjort detta tidigare som har några tips? Jag syftar alltså på hela paketet med fläktvred, värmevred och vred för att rikta luften i kupén. Bilen är en Skoda Octavia I 1.6 med stadiga 75hk, pre-facelift. Orginalnummer på delen jag snackar om är: 1JO 819 045 E
Mvh, Ermias
Byte av värmereglage
-
brownchawklet
- Bilmodell: Skoda Octavia LX
- Kontakt:
-
Scodaowner
- Bilmodell: Skoda Octavia DR 1.9
- Kontakt:
Sv:Byte av värmereglage
Har en Octavia 05 TDI.
Att byta reglaget är en hel del skruvande.
Det går ut på att lossa hela mittkonsolen, med radio o allt. Kablage till knapparna i övre kant.
lossa handskfacket och sargen runt mätarna. Plastkonsol runt växelspak. Mm. Och innan man lyfter ut reglagepanelen, så lossas den från mittkonsolen.
Bra att lossa minuspolen först och sedan ansluta först när allt är hopkopplat. Missade nämligen att sätta i kontakten för SRS- brytaren i hanskfacket. Satte på tändningen för att testa. Då tändes airbaglampan. Behövde släcka felkoden med dator.
Har tagit en hel del bilder hur man går till väga.
Ser att det finns Intermess på forumet. Skicka till mig så vi får kontakt, då kan du få bilderna på ett skickat USB.
Att byta reglaget är en hel del skruvande.
Det går ut på att lossa hela mittkonsolen, med radio o allt. Kablage till knapparna i övre kant.
lossa handskfacket och sargen runt mätarna. Plastkonsol runt växelspak. Mm. Och innan man lyfter ut reglagepanelen, så lossas den från mittkonsolen.
Bra att lossa minuspolen först och sedan ansluta först när allt är hopkopplat. Missade nämligen att sätta i kontakten för SRS- brytaren i hanskfacket. Satte på tändningen för att testa. Då tändes airbaglampan. Behövde släcka felkoden med dator.
Har tagit en hel del bilder hur man går till väga.
Ser att det finns Intermess på forumet. Skicka till mig så vi får kontakt, då kan du få bilderna på ett skickat USB.
-
Scodaowner
- Bilmodell: Skoda Octavia DR 1.9
- Kontakt:
Sv:Sv:Byte av värmereglage
Tror inte det går att byta utan att riva allt detta. Bl a så är de tre vajrar som styr spjällen allt för korta.
Bra är att ta många bilder, så man ser hur allt ska sitta.
Bra är att ta många bilder, så man ser hur allt ska sitta.