MDI/Bluetooth på 2012:orna

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
smiley76
Bilmodell: Skoda Fabia TSI 1.2 2012
Kontakt:

MDI/Bluetooth på 2012:orna

Inlägg av smiley76 »

Hejsan,

har köpt en 2012:a Fabia TSI 1.2 (Elegance med pluspaket) och börjat leta lite hur jag ska koppla in telefon/USB-minne till stereon. (En Swing).

AUX-port finns men har letat efter Bluetooth och MDI för lite mer finesser.

Bluetooth verkar inte finnas som alternativ i varken radio eller på färddatorns menyer. Gissar att pluspaketet inte inkluderar detta trots att jag har telefonsymboler på ratten. (Fast någonstans läste jag att bluetooth är standard på Skodamodeller sen 2012.. därav lite frågande).

Nästa lösning att titta på var att köpa något och koppla in på MDI-porten. Är det så att även MDI-port också är ett tillbehör på 2012orna som valts bort? Jag kan inte hitta någon lucka under handsfacket som alla bilder google hittar visar.

Är jag dömd till att bara kunna köra AUX?
winston
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:MDI/Bluetooth på 2012:orna

Inlägg av winston »

I instruktionsboken sid 91 och framåt finns information. Där står bland annat:

Manövrering av telefonen på multifunktionsratten
Bild 95 Multifunktionsratt: Telefonens
handhavande

Detta gäller emellertid endast, om bilen är utrustad med telefonförberedelse från fabriken

Jag tror att det innebär att när du har knapp på ratten så har du telefonförberedelse (ingår inte i pluspaketet). Där står också att du måste skaffa en adapter till telefon - se och läs i instruktionsboken

Om jag haft ditt regnummer så hade jag kunnat kolla hur bilen är utrustad från fabrik från fabrik
smiley76
Bilmodell: Skoda Fabia TSI 1.2 2012
Kontakt:

Sv:Sv:MDI/Bluetooth på 2012:orna

Inlägg av smiley76 »

Hej

Tycker instruktionsboken är lite luddig.. Jag tolkar det som att ratten har telefonsymbol men att funktionerna finns bara för bil med telefonförbindelse.

Hittar inget om phone i menyer på dashdisplayen eller i Swingen så gissar att det inte finns någon sådan modul.

Dock är funderingen då över MDI. Alla bilder pekar på att den ska finnas i ett fack under handskfacket men där är det helt slätt och inget finns. Så frågan är om det finns MDI undangömt bakom eller att det helt saknas sådan modul.

NPR157 är numret.
winston
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:MDI/Bluetooth på 2012:orna

Inlägg av winston »

Jag skickar ett mail till dig med biluppgifterna
Skriv svar