Hej alla snälla
Sitter lite pyrt till där jag ska köra 20 mil imorgon men Fabian börjat gnissla om vänster framhjul. Nu vet jag inte om jag vågar köra imorgon eller inte utan att få hjälp på verkstad. Jag har försökt bifoga filmer men forumet gillar varken mp4, avi, wmv eller mov.
Gnisslet hörs när jag ruckar hjulet i körriktningen samt när jag svänger på ratten (har lyft hjulet med domkraft). Gnisslet kom plötsligt (fanns inte igår), ändrar sig beroende på vilken fart jag håller men finns även om jag kör långsamt. Jag har provat att bromsa riktigt hårt ett par ggr men ingen skillnad. Ljudet är likadant oavsett om jag bromsar eller inte.
Är det någon som kan säga något på det här lilla info? Eller kanske guida mig till vad forumet vill ha för videobilaga i en tråd?
Tusen tack på förhand!
Gnissel i vänster framhjul
-
Fabiakombi45
- Bilmodell: Skoda Fabia Kombi
- Kontakt:
-
winston
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Re: Gnissel i vänster framhjul
Ganska vanligt att man får en listen sten som fastnar mellan bromsbelägg och skyddsplåten. I bland har man tur att den kan lossna om backar några meter annars hissa upp snurra på hjulet, lyssna. Ta bort hjulet och kolla, peta bort eventuell sten
-
Fabiakombi45
- Bilmodell: Skoda Fabia Kombi
- Kontakt:
Re: Gnissel i vänster framhjul
Tack och åter tack winston! Jag visste inte att det fanns en skyddsplåt och mycket riktigt. Där satt en liten sten som var orsaken till gnisslet. Du besparade mig ett verkstadsbesök.
Hälsar en nybörjare på bilar som gärna lär sig mer
Hälsar en nybörjare på bilar som gärna lär sig mer