Tja!
Jag undrar hur matrix-luktorna beter sig i normalfall?
På motorvägen utan mötande är vänster helljus släkt och höger tänt med riktning höger för att inte ”blända möstande trafikanter” som inte finns?
Halvljuset är därefter väldigt lågt ställt. Typ 5-8 meter framför bara. Är detta ett normalt förfarande?
Ska komplettera med bilder i morgon kväll så får ni se hur jag menar.
Med vänliga hälsningar
Oscar Rönnbäck
Matrix-fundering!
-
Oscaar92
- Bilmodell: Superb V3 2018
- Kontakt:
-
winston
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Re: Matrix-fundering!
Jag klagade på min Octavia och fick lära mig att på motorvägen med automatiskt hel och halvljus inställt så får man aldrig fullt ljus oavsett mötande bilar = Autobahn programmerat
Står inte ett ord om det i manualen
När du svänger av motorvägen övergår ljuset att lysa fullt på både hel och halvljus. Bländar av automatiskt vid mötande trafik
Om man trycker en gång till på ljusströmställaren får man alltid fullt ljus (även motorväg) men då får du blända av själv vid mötande trafik
3 olika symboler visas. låg fart vit färg, över ungefär 60 blå färg med 2 olika symboler, autobahn eller där du själv styr ljuset
Står inte ett ord om det i manualen
När du svänger av motorvägen övergår ljuset att lysa fullt på både hel och halvljus. Bländar av automatiskt vid mötande trafik
Om man trycker en gång till på ljusströmställaren får man alltid fullt ljus (även motorväg) men då får du blända av själv vid mötande trafik
3 olika symboler visas. låg fart vit färg, över ungefär 60 blå färg med 2 olika symboler, autobahn eller där du själv styr ljuset
-
Oscaar92
- Bilmodell: Superb V3 2018
- Kontakt:
Re: Matrix-fundering!
Hej, tack för svar och ursäkta sen återkoppling!
Då vet jag det! På landsväg är halvljus fortsatt väldigt lågt ställt, ser knappt 8 meter framför bilen. Så ska det inte vara? Hittar ingen direkt information när jag googlar och andra verkar vara nöjda med sina ljusbilder som har likadan bil
Med vänliga hälsningar
Oscar Rönnbäck
Då vet jag det! På landsväg är halvljus fortsatt väldigt lågt ställt, ser knappt 8 meter framför bilen. Så ska det inte vara? Hittar ingen direkt information när jag googlar och andra verkar vara nöjda med sina ljusbilder som har likadan bil
Med vänliga hälsningar
Oscar Rönnbäck