Tycker att jag har hög förbrukning på torkarblad. Både bosch och continental har gått åt på ett halvår eller mindre. Förra året köpte jag någon typ av Valeo och dom höll faktiskt ett år och byttes nu till nya Valeo (en annan typ), men de var helt kass. Blir ränder och en fet hinna.
Har bytt ruta en gång och det har vart ungefär samma kassa resultat med original och ruta från Ryds. Bilen har rullat 3000 mil per år, så det kan ju spela in, men på vintern så har jag rengjort både ruta och blad varje vecka noggrant.
Eller hur funkar det för er andra långpendlare?
Torkarblad...
-
bmw_ixen
- Bilmodell: Enyaq iV80
- Kontakt:
-
@ndread
- Bilmodell: Enyaq 80x sportline
- Kontakt:
Re: Torkarblad...
Körde 3700 mil (3 år) utan att byta vindrutetorkarna som följde med bilen. Funkade bra trots regn, is och snö. Men efter den tiden var det dags att byta....
-
Jonsson
- Bilmodell: Skoda Enyaq iV80 Sportline
- Kontakt:
Originalbladen var ju rent skräp som omgående byttes mot Bosch. Nu har bilen gått snart 5000mil/1,5år med samma blad.
-
@ndread
- Bilmodell: Enyaq 80x sportline
- Kontakt:
Jonsson skrev:
> Originalbladen var ju rent skräp som omgående byttes mot Bosch. Nu har
> bilen gått snart 5000mil/1,5år med samma blad.
Har en känsla att det var olika torkarblad som kom med 80 respektive 85 modellerna där de första var mycket bättre!
> Originalbladen var ju rent skräp som omgående byttes mot Bosch. Nu har
> bilen gått snart 5000mil/1,5år med samma blad.
Har en känsla att det var olika torkarblad som kom med 80 respektive 85 modellerna där de första var mycket bättre!
-
bmw_ixen
- Bilmodell: Enyaq iV80
- Kontakt:
Nu ska bilen in på rutbyte igen (9000 mil) och det vat erbjudande på orinal blad för 288kr när man bytte ruta. Vi får se hur det blir nu...