Larm "Defa 821X" problem
-
skoda980
- Bilmodell: Skoda octavia
- Kontakt:
Larm "Defa 821X" problem
Hej !
Jag har en Octavia GLXI årsmodell 98 var av jag fick ett Defa larm eftermonterat strax efter eftersom det inte ingick i köpet som lovat när jag köpte den ny. Men nu har jag fått problem kan inte larma av med någon av mina 2 fjärrkontroller har bytt batterier samt testat att med att följa en nödavstängning med hjälp av att slå på och av tändingen enligt instruktionsboken men ingen reaktion och låser jag upp bilen manuellt så brakar helvetet igång med tut och blink och startspärren fungerar också vilket är ingen höjdare eftersom bilen står i vårt sommarhus som ligger 7 mil från närmaste VAG verkstad så jag kan inte köra eftersom startspärren går in vid larm.Vad kan jag göra går det att koppla
förbi larmet på nåt sätt eller vad tusan kan det vara ??
/ Claes
Jag har en Octavia GLXI årsmodell 98 var av jag fick ett Defa larm eftermonterat strax efter eftersom det inte ingick i köpet som lovat när jag köpte den ny. Men nu har jag fått problem kan inte larma av med någon av mina 2 fjärrkontroller har bytt batterier samt testat att med att följa en nödavstängning med hjälp av att slå på och av tändingen enligt instruktionsboken men ingen reaktion och låser jag upp bilen manuellt så brakar helvetet igång med tut och blink och startspärren fungerar också vilket är ingen höjdare eftersom bilen står i vårt sommarhus som ligger 7 mil från närmaste VAG verkstad så jag kan inte köra eftersom startspärren går in vid larm.Vad kan jag göra går det att koppla
förbi larmet på nåt sätt eller vad tusan kan det vara ??
/ Claes
-
The Weasel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Sv:Larm
Hej!
Troligen så är det larmenheten som det är nått knas med, det är därför som den inte
reagerar på nån utav fjärrisarna.
Koppla förbi larmet vet jag inte om det går utan det man får göra är helt enkelt att koppla
ur det helt dvs ta bort larmenheten ifrån bilen och koppla ihop ett par kablar som går till t-låset.
M v h
Skoda RS Power
Troligen så är det larmenheten som det är nått knas med, det är därför som den inte
reagerar på nån utav fjärrisarna.
Koppla förbi larmet vet jag inte om det går utan det man får göra är helt enkelt att koppla
ur det helt dvs ta bort larmenheten ifrån bilen och koppla ihop ett par kablar som går till t-låset.
M v h
Skoda RS Power
-
skodapower
Sv:Sv:Larm
Har dom inte monterat en nödbrytare någonstans?
Om det inte finns är det svårt att göra något för då har han slagit till imobilaisern så då brukar man för det mesta få programera om styrenheten.
Men nu är det olika hur dom monterar larm men så brukar jag ha kompisen till att montera mina larm.
skodapower
Om det inte finns är det svårt att göra något för då har han slagit till imobilaisern så då brukar man för det mesta få programera om styrenheten.
Men nu är det olika hur dom monterar larm men så brukar jag ha kompisen till att montera mina larm.
skodapower
-
skoda980
- Bilmodell: Skoda octavia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Larm
Jag tackar för era svar ! ska undersöka om jag kan koppla förbi larmet genom att byggla över från tändningen till startmotorn innan den går in i larmet enheten resten av larmet går att dra 25 amp säkringen så verkar det stängas av i så fall.
Mvh
Claes
Mvh
Claes
-
lacika10
- Bilmodell: Octavia V RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Larm
Bäst är at fråga, där du fick Defa larmet inmonterat.
-
PTR
- Bilmodell: BMW 318i
- Kontakt:
Sv:Larm
Jag har haft två -98 med denna larmenhet och det är ett konstruktionsfel på dessa DEFA-enheter. Ett servicemeddelande har gått ut och man kan byta den för ca 400 kr inkl arbete.
Det är inte säkert att detta orsakar ditt fel, men antingen är det 1/3 eller 2/3 (jäkla skillnad, men jag minns inte...) som råkar ut för störningar och i mitt fall reagerade den inte på mina fjärrkontroller.
Så det kan vara värt att byta enheten.
Det är inte säkert att detta orsakar ditt fel, men antingen är det 1/3 eller 2/3 (jäkla skillnad, men jag minns inte...) som råkar ut för störningar och i mitt fall reagerade den inte på mina fjärrkontroller.
Så det kan vara värt att byta enheten.
-
wilhelm
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,6 GLXI
- Kontakt:
Sv:Sv:Larm
Har också en -98 där larmet packat ihop, funkar om man trycker typ 15 ggr men går inte att låsa upp med alls...
Vem kontaktar jag för att byta boxen?
Vem kontaktar jag för att byta boxen?