#%?#@%&¤"¤%& väder. Helt nytvättad bil. Kör till jobb. 7 km senare är den lika skitig igen. JAG HATAR VINTERN.
Kent
ÅÅÅÅÅÅHHHHH!!
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
-
The Fashionist
- Bilmodell: Cykel: Push Elit
- Kontakt:
Sv:ÅÅÅÅÅÅHHHHH!!
Fick en son 7:e november o sen dess har bilen inte tvättats.... så ledsen nu, man ser inte ens lacken för allt skit... blir nog en proffs rekond till våren/sommaren för att bedöva känslan av övergiven bil....
Hoppas den inte tar allt för mycket skada... lacken alltså... Har dock ett schysst vax (firmafixat) så den kanske håller sig... :/ iiiik
Hatar oxå vinter.... för bilens skull, annars är den ok... Skulel tvätta bilen förra veckan då det var 5 plus ute... men så hade högtrycken frusit sönder i munstycket.... BAH, amatör man är. Trodde den va tom på vatten, men ICKE. Så nu blir det OK o Gör-det-själv...
Frågor:
* Hur intensivt ska man spola under bilen?
*Ska man använda avfettning? (Kör alltid mildaste avfettning annars)
* Särskilt viktigt med torkning? Kända punkter för frysskador?
Hoppas den inte tar allt för mycket skada... lacken alltså... Har dock ett schysst vax (firmafixat) så den kanske håller sig... :/ iiiik
Hatar oxå vinter.... för bilens skull, annars är den ok... Skulel tvätta bilen förra veckan då det var 5 plus ute... men så hade högtrycken frusit sönder i munstycket.... BAH, amatör man är. Trodde den va tom på vatten, men ICKE. Så nu blir det OK o Gör-det-själv...
Frågor:
* Hur intensivt ska man spola under bilen?
*Ska man använda avfettning? (Kör alltid mildaste avfettning annars)
* Särskilt viktigt med torkning? Kända punkter för frysskador?
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:ÅÅÅÅÅÅHHHHH!!
Avspolning under bilen är grymt viktigt. Så mycket salt och skit som fastnar där och fräter. Kanske inte syns ny eller om 2-3 år men längre fram i tiden. Som avfettningsmedel använder jag diesel. Tar inte på lacken men löser alla fläckar. Tjärfläckar bara rinner av. Glöm inte att tvätta noga efteråt bara.
Kent
Kent
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:ÅÅÅÅÅÅHHHHH!!
varför tvätta??? lol
Draco
Draco
-
Thomas Gehlhaus (Howzer)
Sv:Sv:Sv:Sv:ÅÅÅÅÅÅHHHHH!!
Min bil står ren och fin i carporten sen den 27 november... där blir den stående under de två månader det dröjer tills jag får tillbaka körkortet! *muttrar*
Men som sagt, ren och fin är den!!
Men som sagt, ren och fin är den!!
-
djupdal
- Bilmodell: Skoda octavia 1.8 T Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ÅÅÅÅÅÅHHHHH!!
hur fort har man kört om man blir av med kortet i 2 månader då..??
har aldrig fått ne böter ens....men det blir väl nått snart...skaffa min octavia 1.8 T i slutet av oktober
har aldrig fått ne böter ens....men det blir väl nått snart...skaffa min octavia 1.8 T i slutet av oktober