Utrikesministern.
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Utrikesministern.
Har precis mejlat Laila Freivalds och uppmanat henne att avgå. Passade även på att mejla G Persson att han skulle avskeda henne. Fruktansvärt så klumpigt regeringen har hanterat Asiensituationen.
Jag uppmanar alla skodisar att göra detsamma. Höjda skatter är inget mot det lidande som varit för dessa stackars männinskor.
Kent
Jag uppmanar alla skodisar att göra detsamma. Höjda skatter är inget mot det lidande som varit för dessa stackars männinskor.
Kent
-
mogwai
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi 1.8t
- Kontakt:
Sv:Utrikesministern.
Det sunkiga är att hon kommer att få vara kvar, och innan sommarn har kommit så har alla glömt allting. Inom 1 år så kommer folk ändå att rösta på dom eftersom reklam hjärntvättar folk.
(tycker Persson ska fundera på att avgå oxo, riksdagsmän ska inte bara vara kunniga inom det ekonomiska utan ska även kunna fungera under krissituationer).
(tycker Persson ska fundera på att avgå oxo, riksdagsmän ska inte bara vara kunniga inom det ekonomiska utan ska även kunna fungera under krissituationer).
-
Leifthor
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Utrikesministern.
Jag tror inte heller att allting skötts på met effektiva sätt men tycker att den som kritiserar kanske skulle ge sin syn på hur det skulle ha skötts. Vi svenskar verkar ha en tendens till att tycka att regering och myndigheter i de flesta fall ej skall lägga sig i men ibland så ställs kraven omedelbart att detta måste regering/myndigheter lösa.
-
rubank
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Utrikesministern.
Att kritisera är lätt och det klarar vem som helst, att få en förändring som blir till det bättre är svårare. säg att både ovanstående personer avgår, vem kan garantera att det blir bättre? Jag inbillar mig att när det kommer en ny person till ett arbete så tar det ganska lång tid att komma in i rollen, o göra rätt från början kan man ju inte räkna med. det gäller ju alla jobb, men ju mer ansvar ju längre tid brukar det ta innan man kan ersätta någon. Erfarenhet är väl den egenskap som står högst upp när det gäller att fatta korrekta beslut? Självklart skall man kunna byta ut personer som sitter på fel plats, men det viktiga är att det blir bättre - att inte samma misstag inträffar igen!
/Anders
/Anders
-
ztalle
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Utrikesministern.
Jag röstar inte rött, men jag anser ändå att Sverige har gjort vad de har kunnat. Utrikesministern fick reda på att det var en stor händelse i sydostasien och gick på teater, men är det inte så att hon får reda på en massa hemskheter som händer flera gånger om dagen? Att sortera ut just det här larmet som kritiskt är otroligt svårt att göra, då ingen annan i världen visste hur hemskt det var och skulle bli.
Sverige har aldig varit med om något liknande och att gå runt hela tiden och vara beredd på det värsta är orimligt. När förståelsen för vad som hänt kom ikapp oss här i Norden hade redan tusentals dött, men hade verkkligen färre fått sätta livet till om INTE Laila gått på teatern i söndags?
Jag känner hemskt mycket med de drabbade, vi är ju trots allt alla drabbade på ett eller annat sätt, men att sitta och klaga på regeringen i den här stunden är onödigt.
/ Staffan
Sverige har aldig varit med om något liknande och att gå runt hela tiden och vara beredd på det värsta är orimligt. När förståelsen för vad som hänt kom ikapp oss här i Norden hade redan tusentals dött, men hade verkkligen färre fått sätta livet till om INTE Laila gått på teatern i söndags?
Jag känner hemskt mycket med de drabbade, vi är ju trots allt alla drabbade på ett eller annat sätt, men att sitta och klaga på regeringen i den här stunden är onödigt.
/ Staffan
-
Faxnäs
- Bilmodell: Skoda Oktavia Ambiente,helcombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Utrikesministern.
Jag tror att vår nuvarande utrikesminister har det synnerligen svårt i dessa dagar och de övriga statsråden också.Vem kunde förutse denna enorma katastrof? Knappast någon på denna debattsida och lika troligt att andra också saknat förmåga till att förutse det inträffade. Eftertankens kranka blekhet gör sig påmind. Lyhördhet för de signaler som ändock kom skulle självfallet varit på sin plats. Vad som troligen saknas vid sådana här svåra situationer är en klar, redig organisation,som har ett klart mandat att sätta räddningskapaciteten i skarpt läge och insatserna omedelbart sätts in. Vem har i dag" ÖB-rollen" i ett sådant kritiskt läge? Lärdomarna från Estonia tycks inte ha satt så där väldigt djupa spår i det politiska högkvarteret. Erfarenheten säger nog att i ett nuläge ropa korsfäst, korsfäst inte är den klokaste handlingen. Det brukar komma en morgondag när sinnet, blicken är redigare och klarare än i ögonblickets fasansfulla skeende.Utfallet i den dokumentation som kommer längre fram torde vid nästa val vägas in i ställningstagandet hur färgen på valsedel kommer att vara när den ska läggas i valurnan.
-
ztalle
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Utrikesministern.
Väl talat Faxnäs!
/ Staffan
/ Staffan
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Utrikesministern.
Jag tycker ändå att hon gjort fel. Hon kunde tagit kontakt med ambassadören i Thaliand och kollat uppgifterna. Hon är Sveriges utrikesminister och har full makt att göra vad som helst i detta läge. Fastän att jag är "sosse" så måste hon ta sitt ansvar och avgå. Ingen annan minister har vid något annat tillfälle fått så mycket kritik. Detta handlar inte om att köpa Toblerone för skattepengar.
Kent
Kent
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Utrikesministern.
Det verkar inte som ambassadören eller UD visste hur allvarligt det var.
Tyvärr kan man inte vara expert inom alla områden men får någon beslutsfattare på någon nivå höra att det varit en jordbävning på 8,9 och en flodvåg som var 8-10m så borde de ha kollat lite noggrannare.
/Benke
Tyvärr kan man inte vara expert inom alla områden men får någon beslutsfattare på någon nivå höra att det varit en jordbävning på 8,9 och en flodvåg som var 8-10m så borde de ha kollat lite noggrannare.
/Benke
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Utrikesministern.
Ja, jag menar inte att hon skulle släppa det hon höll på med just då, men att gå på teater samma kväll och inte vara på jobb förrän efter 31 timmar är ganska mycket sent. Jag vet att man inte kan göra underverk själv, men hon har en stor stab som kan hjälpa henne. Hon har det garanterat inte lätt nu, men det är hennes jobb att UD fungerar.
Kent
Kent
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Utrikesministern.
Du har nog rätt Ztalle. Kanske fel att kritisera nu, men jag blir bara så frustrerad när sånt här händer.
Kent
Kent
-
skcorpion
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Utrikesministern.
Bra skrivet ztalle