platta?
-
averstedt_84
- Bilmodell: Skoda Pickis 1,9 D
- Kontakt:
platta?
Vilken bottenplatta är pickupen byggd på är det samma som polo, funderar på om det är samma lysen till polo som till pickisen, stämmer det mån tro?
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:platta?
Pickupen är en Felicia och jag tror det är samma bottenplatta på pickupen som gamla Golf pickupen.
/Benke
/Benke
-
averstedt_84
- Kontakt:
Sv:Sv:platta?
Att det va en felicia visste jag, men vilken gamla golf caddy? den med runda lysen?
-
Furby
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:platta?
Om du ställer Skodas pickup bredvid en Golf Caddy med samma årsmodell så skiljer det vad jag vet bara på märket i grillen.
/Benke
/Benke
-
averstedt_84
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:platta?
Ja, det är ju samma, men jag tänkte om det finns någon annan, eftersom det är ju inte lätt att hitta stylingsaker till pickisen eller felician, då tänkte jag om det finns någon annan som är "nästan" lika, så man inte behöver bygga om så mycket...
-
Furby
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:platta?
Kanske en del Golfgrejer kan passa.
/Benke
/Benke
-
korpen
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:platta?
Hej!
Caddyn finns i flera modeller var av dom flesta skåp m.m bygger på vw polon
Därimot så när skoda tog fram sin lilla pickis så tyckte VW att det kunde vara ett bra komplement i caddy serien och smackade på VW märken på skodan.
så pickisen är skoda felicia (även som VW) och bygger på Golf 2 plattan om jag inte mins fel. Den kom väl ursprungligen från skoda Favorit men man bytte eller kraftigt modifierade botten plattan när VW började lägga sig i skoda tillverkningen.
skåp caddyn bygger på polo
Ganska otroligt att någon köpte VW varianten som var 20-30 tusen dyrara och exakt samma bil som skodan fast med VW märken samtligga alltså byggda av skoda :)
men mekansikt så passar mycket från golf 2 då givetvis men allt som har med karossen o.s.v är ju skodas egen.
Caddyn finns i flera modeller var av dom flesta skåp m.m bygger på vw polon
Därimot så när skoda tog fram sin lilla pickis så tyckte VW att det kunde vara ett bra komplement i caddy serien och smackade på VW märken på skodan.
så pickisen är skoda felicia (även som VW) och bygger på Golf 2 plattan om jag inte mins fel. Den kom väl ursprungligen från skoda Favorit men man bytte eller kraftigt modifierade botten plattan när VW började lägga sig i skoda tillverkningen.
skåp caddyn bygger på polo
Ganska otroligt att någon köpte VW varianten som var 20-30 tusen dyrara och exakt samma bil som skodan fast med VW märken samtligga alltså byggda av skoda :)
men mekansikt så passar mycket från golf 2 då givetvis men allt som har med karossen o.s.v är ju skodas egen.