Sökes: Bild på svart RS med..
-
Macce
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sökes: Bild på svart RS med..
röktoning ända fram..
Jag har letat i medlemsregistret efter någon som har tonat ända fram och lagt upp en bra bild sett från sidan.
Nu gör jag ett försök så här istället..tacksam för hjälp!
(Även svart Fabia RS kan funka)
//Marcus
Jag har letat i medlemsregistret efter någon som har tonat ända fram och lagt upp en bra bild sett från sidan.
Nu gör jag ett försök så här istället..tacksam för hjälp!
(Även svart Fabia RS kan funka)
//Marcus
-
mas
Sv:Sökes: Bild på svart RS med..
Jag har tonat ända fram. Kolla mina bilder...
//Magnus
//Magnus
-
Macce
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sökes: Bild på svart RS med..
Tack för det! Precis vad jag letade efter, nu blir det till att fundera om man ska slå slag i saken..
// Marcus
// Marcus
-
davidl
- Bilmodell: VW Golf
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sökes: Bild på svart RS med..
Magnus s, man får ju inte tona förar/passargerarrutorna fram. Hur klarar du dig undan. Polisen har ju ingen möjlighet antar jag att kolla sånt...men bilprovningen.
Fast din bil är ju så ny så du har inte behövt ha in den än va?
(oss emellan så skulle jag inte heller bry mig, har självt funderat på att tona även framrutorna lite svagt. Har redan bak plus kombidelen tonade).
Mvh
david
Fast din bil är ju så ny så du har inte behövt ha in den än va?
(oss emellan så skulle jag inte heller bry mig, har självt funderat på att tona även framrutorna lite svagt. Har redan bak plus kombidelen tonade).
Mvh
david
-
mas
Sv:Sv:Sv:Sv:Sökes: Bild på svart RS med..
Jo, jag vet att det inte är lagligt. Men även om jag blir tvungen att ta bort toningen på förar/passagerar rutorna så är det inte hela världen..Jag har ju i så fall kvar resten av toningen. Dessutom är det ju inte så dyrt att tona om dom :-)
-
davidl
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sökes: Bild på svart RS med..
Sant, men är det inte "svårt" att få bort toningen. Den sitter väl som berget när man väl satt den där. Jag tycker min verkar sitta rejält fast iaf.
Det är egentligen rätt märkligt att åtminstone inte förarsidan + pass fram är lagligt. Varför skulle det vara så mkt mer störande/farligt att ha tonat där jämfört med bakruta. Bakrutan är ju också viktig för sikt bakåt. (framrutan okej att man inte får tona..det köper jag)
Men det är klart. I Sverige kan man åka runt och ha noll koll bakåt utan att polisen bryr sig. Kör man däremot lite för fort är det hemskt allvarligt...
Det är egentligen rätt märkligt att åtminstone inte förarsidan + pass fram är lagligt. Varför skulle det vara så mkt mer störande/farligt att ha tonat där jämfört med bakruta. Bakrutan är ju också viktig för sikt bakåt. (framrutan okej att man inte får tona..det köper jag)
Men det är klart. I Sverige kan man åka runt och ha noll koll bakåt utan att polisen bryr sig. Kör man däremot lite för fort är det hemskt allvarligt...
-
mas
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sökes: Bild på svart RS med..
Jag vet faktiskt inte om det är svårt att få bort toningen. Man får väl be polisen/bilprovningen om hjälp i så fall :-)
Håller med om att det är konstigt att det är lagligt att tona bakrutan hur mycket man vill, men inte förar/passagerarrutorna.
Men om jag kommer ihåg rätt, så står något i lagen om att man måste kunna få ögonkontakt med föraren (eller något liknande..). Det är väl därför man inte får tona "framrutorna".
//Magnus
Håller med om att det är konstigt att det är lagligt att tona bakrutan hur mycket man vill, men inte förar/passagerarrutorna.
Men om jag kommer ihåg rätt, så står något i lagen om att man måste kunna få ögonkontakt med föraren (eller något liknande..). Det är väl därför man inte får tona "framrutorna".
//Magnus
-
Egghead
- Bilmodell: Octavia Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sökes: Bild på svart RS med..
Jag har några bilder på min som är tonad från fabrik.
Står någon märkning på mina rutor också, ingen aning vad de betyder dock.
Står någon märkning på mina rutor också, ingen aning vad de betyder dock.
-
mikael.andersson
- Bilmodell: Porsche Boxster
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sökes: Bild på svart RS med..
Ögonkontakt med föraren? Då borde det vara olagligt att köra i solglasögon med?
-
davidl
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sökes: Bild på svart RS med..
ja exakt. Denna lagen verkar ganska oigenomtänkt.
Som konstaterats. Tona bakrutan hur j--la mkt du vill. Men inte främre sidorutor
??????..märkligt var ordet sa bill till bull.
Typisk skrivbordslag UTAN förankring i verkligheten
Som konstaterats. Tona bakrutan hur j--la mkt du vill. Men inte främre sidorutor
??????..märkligt var ordet sa bill till bull.
Typisk skrivbordslag UTAN förankring i verkligheten
-
diceman
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sökes: Bild på svart RS med..
Tjena det är inte så svårt att ta bort toningen....fick göra det på min primera.Du river bara av det.Det som är jobbigt är att ta bort resterna av limmet(t-röd,rakblad)