AC - problem

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
zippenippe
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

AC - problem

Inlägg av zippenippe »

Har en Fabia 1.2 årsm 2004 på G.

AC:n och ventilationen funkar ej som den ska. Det kvittar hur jag ställer in värmereglaget och/eller trycker in knappen för AC. Det är samma temperatur på värmen som kommer ur spjällen. Reglaget för fläktstyrkan funkar som det ska. Någon som vet vad detta kan vara? Har själv mina funderingar på termostaten eller att vredet mekanisk gått sönder (det känns dock som om vredet är OK, det "går" lagom trögt och glappar ej.

Snälla hjälp mig.

Niclas
Elfmark
Bilmodell: Skoda Octavia RS SÅLD!
Kontakt:

Sv:AC - problem

Inlägg av Elfmark »

Ställmotorn till temperaturspjäll..
RS-Tobbebobbe

Sv:Sv:AC - problem

Inlägg av RS-Tobbebobbe »

Byts gratis på nybilsgarantin om den finns kvar :) Fick min bytt efter samma problem.
zippenippe
Kontakt:

Sv:AC - problem

Inlägg av zippenippe »

Tack för er hjälp!

Nybilsgarantin har precis gått ut. Vet ni vad det kostar att byta ställmotorn till temperaturspjäll?

(På Autoforum sa de att AC:n ej går att aktivera om tempen är under +5 grader. Endast friskluft funkar. Vet någon om detta stämmer?

Niclas
fabia rs
Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT

Sv:Sv:AC - problem

Inlägg av fabia rs »

Ja det stämmer !!!! för systemet tycker att kallare luft än +5 grader behöver du inte !!hihihi. Det är rätt stökigt att byta ställmotorn

Mvh Karlzzon
leifseiron
Bilmodell: Skoda Octavia Combi DSG
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:AC - problem

Inlägg av leifseiron »

Hej!
Är detta ett vanligt fel hos Fabia? På min 2001:a var ställmotorn sönder vid leverans. Den byttes givetvis på garantin. Verkstadskillen suckade lite eftersom man tydligen måste plocka ner halva instumentpanelen för att komma åt.
fabia rs
Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT

Sv:Sv:Sv:Sv:AC - problem

Inlägg av fabia rs »

Inte vanligt men förekommer !!!
ibland kärvar dom och då kan man vrida full väreme-ingen värme några gånger med full fläkt då kan dom komma igång!!!!

Mvh Karlzzon
pelle12345
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:AC - problem

Inlägg av pelle12345 »

Jag har samma problem med min. Tyvärr har min garanti gått ut för ca 1 år sedan. Problemet fanns där redan under garantitiden men då kom det väldigt sällan så jag lämnade aldrig in den för det då. Tänkte att dom hittar aldrig felet ändå, så åker man säkert på nån felsökningsavgift bara. Så när jag nu senast lämnade in bilen på service så nämnde jag det för dom och dom hittade felet via någon dataavläsning. Så nu undrar jag om felet redan fanns där när jag hade garanti på bilen så borde dom väl sett det redan då, för den där felavläsningen ska dom väl alltid göra när bilen är på service. Det känns lite B att behöva slänga upp 3000 kr för att reparera det nu.....
Skriv svar