Väg från motorrum till kupé?
-
SVENSK
- Bilmodell: Saab 9-5 vector
- Kontakt:
Väg från motorrum till kupé?
Tänkte försöka ge mig på att koppla in en laddtrycksmätare.
Men det ser ju heeeeelt omöjligt ut att dra in vacumslangen och +- kablarna utan att riva ner hela inredningen.
Någon som har nått tips på vad man behöver riva ner eller ett tillvägagångssätt som underlättar? Behövs det skruvas bort något i motorrummet för att komma åt "torpedväggen" eller är det när man kommer in i kupén som problemen börjar?
Men det ser ju heeeeelt omöjligt ut att dra in vacumslangen och +- kablarna utan att riva ner hela inredningen.
Någon som har nått tips på vad man behöver riva ner eller ett tillvägagångssätt som underlättar? Behövs det skruvas bort något i motorrummet för att komma åt "torpedväggen" eller är det när man kommer in i kupén som problemen börjar?
-
rs_autopower
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
Sv:Väg från motorrum till kupé?
Under skyddsplasten vid torkaren på förarsidan har du en ingång. Och även en ingång på torpedväggen....
-
SVENSK
- Kontakt:
Sv:Sv:Väg från motorrum till kupé?
Skyddsplasten vid torkararmen vad faktiskt det första jag tänkte på men när jag klättrade in under pedalerna så förstod jag hur stor nivåskillnaden var och började nästan fundera på om jag skulle hissa upp bilen och börja leta den vägen istället. :-)
Sen ska jag bara hitta bränsletrycksregulatorn. Känns mer och mer som att jag inte borde ge mig in på detta. Hahaha.
Är det buntband man drar åt slangarna med på t-korset? Eller finns det så pass små slangklämmor?
Sen ska jag bara hitta bränsletrycksregulatorn. Känns mer och mer som att jag inte borde ge mig in på detta. Hahaha.
Är det buntband man drar åt slangarna med på t-korset? Eller finns det så pass små slangklämmor?
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Väg från motorrum till kupé?
här är lite bilder på vart du ska dra kabeln och vart du ska klippa för att koppla in turbotryckmätarn. Jag har inte klippt utan jag har bara skarvat så behöll jag orginal sladden..
http://www.skodaklubben.com/upload_cars/bilder/479/stora/LMM_trycksensorn.gif
http://www.skodaklubben.com/upload_cars/bilder/479/stora/strömsladd.jpg
Draco
http://www.skodaklubben.com/upload_cars/bilder/479/stora/LMM_trycksensorn.gif
http://www.skodaklubben.com/upload_cars/bilder/479/stora/strömsladd.jpg
Draco
-
SVENSK
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Väg från motorrum till kupé?
2h och 56min senare är den på plats. Vilket jävla as!
Tog nästan 45min innan jag fatta hur torkararmen skulle tas loss. Fick ju loss muttern men sen satt den som berg.
Drog in slangen på samma ställe där wiren som man öppnar motorhuven går.
Vilket jävla pillergöra att kapa regulator-slangen och trä på korset. Var ju samtidigt livrädd att bryta sönder den. Hade ju ingen extra och vad faan gör man om den går sönder när man står där i gör-det-själv hallen.
Satte 2 små buntband där regulator-slangarna satt. Fick inte riktigt in slangarna hela vägen. Vad händer om det lossnar under färd?
Belysningen fixades med en vippbrytare.
Tack för den hjälp jag fått i tråden. "thumps up"
Tog nästan 45min innan jag fatta hur torkararmen skulle tas loss. Fick ju loss muttern men sen satt den som berg.
Drog in slangen på samma ställe där wiren som man öppnar motorhuven går.
Vilket jävla pillergöra att kapa regulator-slangen och trä på korset. Var ju samtidigt livrädd att bryta sönder den. Hade ju ingen extra och vad faan gör man om den går sönder när man står där i gör-det-själv hallen.
Satte 2 små buntband där regulator-slangarna satt. Fick inte riktigt in slangarna hela vägen. Vad händer om det lossnar under färd?
Belysningen fixades med en vippbrytare.
Tack för den hjälp jag fått i tråden. "thumps up"
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Väg från motorrum till kupé?
jag drog igenom slangen med en ståltråd genom gummigenomförningen vid pedalstället, hur lätt som helt utan riva nåt som helst...slangen till br-regulatorn e synd klippa me samt skit få på t-kors,använd den slang du fick med och värm lätt sen trä på så sluter den tätt me..
-
SVENSK
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Väg från motorrum till kupé?
Jo uppvärmningen av slangen gick fint och att sen trä på korset.
Det var br-slangarna som var jävliga att trä på. Och där hade man ju ingen lust att värma upp med tändaren. :-)
Det var br-slangarna som var jävliga att trä på. Och där hade man ju ingen lust att värma upp med tändaren. :-)
-
rs_autopower
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Väg från motorrum till kupé?
Braaaaavo Nicke *s*......Ett tips kan vara att du kopplar på mätarens ljussladd till ljusställaren(halvljus) du har..... då lyser mätaren så fort du slår på tändningen.
-
SVENSK
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Väg från motorrum till kupé?
Ville kunna slå av ljuset ifall man åker längre sträckor i tex mörker. Åker till Malmö från Upplands-Väsby i påsk bla.
-
SVENSK
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Väg från motorrum till kupé?
Inget bra tecken om det finns en svag, svag, svag doft av bensin när man sätter sig i bilen på morgonen va?
Lossade på locket till regulatorn när jag skulle kapa slangen. Vet ej om jag sölade ner verktygen sen med bensin. Kom på nu att dom fortfarande ligger kvar i bagageutrymmet.
Lossade på locket till regulatorn när jag skulle kapa slangen. Vet ej om jag sölade ner verktygen sen med bensin. Kom på nu att dom fortfarande ligger kvar i bagageutrymmet.