Ryckig Gång LX
-
pilsner
- Bilmodell: octavia
- Kontakt:
Ryckig Gång LX
Hej, sökte lite på ryck men dom verkade rycka mest hela tiden medans min rycker dom första 15-20 min,sen rullar det som vanligt har blivit lite värre med tiden med.När bilen håller på som värst så blir det även ett vad ska man säga, fördröjning när man gasar.Bilen är felsökt utan resultat,men bytte stift tändkablar rotor fördelarlock,bränslefilter och tempgivare efter råd men inget av de va orsaken.Ett till problem är ju att den även rycker när den e varm verkar göra det svårare för meken att klura ut va det e för fel.Okej blev änna mycke detta men är så trött på den just nu grymt irriterande problem.Tacksam för alla tips jag kan få/Mvh Tobbe
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Ryckig Gång LX
tjena tobias..
jag hade lite problem innan och då var det gasspjället
man gasade inget hände, gasade igen vrrrrrummmm
så reagerade den.. gick ryckigt vid start och sen funkade dom första minuterna
kan ju oxå vara Lmm- rätt så vanligt att den bruka ryka.
fel mäng bränsle ojämn gång
jag är ingen mekaniker men håller på att lära mig. Men vilket fall som helst så dom två är dom som jag skulle satsa att kolla på..
Robbot
jag hade lite problem innan och då var det gasspjället
man gasade inget hände, gasade igen vrrrrrummmm
så reagerade den.. gick ryckigt vid start och sen funkade dom första minuterna
kan ju oxå vara Lmm- rätt så vanligt att den bruka ryka.
fel mäng bränsle ojämn gång
jag är ingen mekaniker men håller på att lära mig. Men vilket fall som helst så dom två är dom som jag skulle satsa att kolla på..
Robbot
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Ryckig Gång LX
AEE motor... byt gasspjäll
-
pilsner
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Ryckig Gång LX
okej får kolla gasspjället då, nån som vet vad det kostar?,svårt o byta?, e ju inget under i garet direkt.kanske bäst o köpa ett på skroten.Konstigt inte meken klurat ut detta då./Tobbe
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Ryckig Gång LX
Ja e mekk å listade ut det rätt snabbt =) finns rätt många beg, kosta runt 1500:- inte spec svårt byta, dock så kan du få uppsöka verkstad och göra en grundinställning och ev radera felkod...
-
pilsner
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ryckig Gång LX
hade ju vart gött om min mek klurat ut de lite kvikare men han e helt okej ändå haha,felkoder finns det inga måste man ändå grundinställa?,1500 va ju helt okej, hoppas det e den skiten irriterande problem ialla fall/tobbe
-
pilsner
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ryckig Gång LX
Får tacka för ett bra tips,var nåt med gasspjället som inte fick kontakt när han började rycka.Jädrigt synd det är helg hinner ju inte få hem delen förrän nästa vecka.Men men ska bli gött att åka i en kö tex utan att folk tror man e full.Mvh Tobbe