att man ska bli besviken varje gång
-
jimyboy
- Bilmodell: Yeti TSI
- Kontakt:
att man ska bli besviken varje gång
fick tillbaka bilen idag från lackering och den ser ut som fan.
dom har lackat:
bagageluckan
Motorhuven
Stötfångare fram.
Underkant på bagageluckan var inte täckt med färg, lös igenom grundfärg.
Motorhuven är matt och flimmrig med sjunkningar.
Stötfångarn har ingen yta helt matt.
Fått märken i Skin och tyg klädseln som inte kommer gå bort.
Detta är vad man kan förvänta sig om man lämnar sin bil på lackering hos toveks även fast man arbetar där.
Sorgligt tycker jag, så nu ska dom göra ett nytt försök imorgon.
"Tårar i ögonen" =(
dom har lackat:
bagageluckan
Motorhuven
Stötfångare fram.
Underkant på bagageluckan var inte täckt med färg, lös igenom grundfärg.
Motorhuven är matt och flimmrig med sjunkningar.
Stötfångarn har ingen yta helt matt.
Fått märken i Skin och tyg klädseln som inte kommer gå bort.
Detta är vad man kan förvänta sig om man lämnar sin bil på lackering hos toveks även fast man arbetar där.
Sorgligt tycker jag, så nu ska dom göra ett nytt försök imorgon.
"Tårar i ögonen" =(
-
kockfan
- Bilmodell: Kia ceéd sw
- Kontakt:
Sv:att man ska bli besviken varje gång
Ajajaj, inte bra...Hur ska dom göra nu då med fläckarna på skinnet och så? Ersätta dig?
Usch så tråkigt....Lider med dig.. :-<
Usch så tråkigt....Lider med dig.. :-<
-
RSR
Sv:Sv:att man ska bli besviken varje gång
Då tar jag fram mitt gamla förslag. Vi har en svartalista på företag som är kass.
-
fudge_79
Sv:Sv:Sv:att man ska bli besviken varje gång
Låter ju inte alls kul, kollade också min bil riktigt noga efter lackering, hittade lite småsaker, men orkade inte klaga på det lilla, men detta låter några strå värre =(
-
jimyboy
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:att man ska bli besviken varje gång
jag var ute och kollade över ännu nogrannare, hittade rinn på stötfångarn, skärvarna på huven är jätte dåligt gjorda helt matt =( vet inte hur dom gör, helst ett nytt baksäte =)
-
Björn S (nalle)
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:att man ska bli besviken varje gång
Låter som du har varit på vag i Bromma...
//nalle
//nalle
-
jimyboy
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:att man ska bli besviken varje gång
nej faktiskt inte =)) toveks bil varberg
-
Wicked
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:att man ska bli besviken varje gång
Har sett bilen live o det var nog det värsta jag sett sen jag fick min gamla 850 lackad av en amatör som aldrig sett en lackspruta.
ingen klarlack överhuvudtaget på frontspoilern, rinn, matt yta, fel färg m.m.m.
att dom ens kan me o lämna iväg en bil så här..
nä begär lånebil och omlack av skärmar o grill samtidigt
ingen klarlack överhuvudtaget på frontspoilern, rinn, matt yta, fel färg m.m.m.
att dom ens kan me o lämna iväg en bil så här..
nä begär lånebil och omlack av skärmar o grill samtidigt
-
jimyboy
- Kontakt:
Sv:v:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:att man ska bli besviken varje gång
japp så nu har ni hört hur det blir när man lämnar bilen på lack hos toveks :( ska inte klaga allt för mkt dock, saker o ting kan ju bli fel men då ska de ju rättas till och fixas DIREKT
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:att man ska bli besviken varje gång
[quote]nej faktiskt inte =)) toveks bil varberg[/quote]
tråkigt att det blev så här, lämna in och be dom göra om det, dock så bli det ofta svårare å svårare ju mer färg du får på bilen.. lite synd me
tråkigt att det blev så här, lämna in och be dom göra om det, dock så bli det ofta svårare å svårare ju mer färg du får på bilen.. lite synd me
-
Stevooooo
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Skulle vara interessant och se hur illa det är...............
-
jimyboy
- Kontakt:
jag säger så det är riktigt illa, detta svaret fick jag från lackerings chefen på toveks
"man kan tro att det är en ferrari, hade du betalt 70 tusen så hade du kunnat vara pet noga men detta är bara trams.
kan du inte sova på grund av detta nu då eller?"
så dom ska slipa till rinnet på stötfångarn, lacka om bagage luckan och polera huven, men färgen får jag leva med för det är den ända dom har sa dom.
sen så blev det ett jävla liv idag. han som har jobbat i lackboxen denna veckan klarade inte av kritik. jag klagade på bilen och så skulle mina lister lackas idag, när jag hämtar dom ur ugnen så är dom lime gröna (kolla på bilder).
detta var klockan 3, chefen kom och sa till han att dom ska vara klara klockan 4 och sikket liv det blev.
iaf så sa jag att om jag får stenskott så kommer det lysa igenom grönt så då fick firman stå för helt nya lister och lack på dom.
"man kan tro att det är en ferrari, hade du betalt 70 tusen så hade du kunnat vara pet noga men detta är bara trams.
kan du inte sova på grund av detta nu då eller?"
så dom ska slipa till rinnet på stötfångarn, lacka om bagage luckan och polera huven, men färgen får jag leva med för det är den ända dom har sa dom.
sen så blev det ett jävla liv idag. han som har jobbat i lackboxen denna veckan klarade inte av kritik. jag klagade på bilen och så skulle mina lister lackas idag, när jag hämtar dom ur ugnen så är dom lime gröna (kolla på bilder).
detta var klockan 3, chefen kom och sa till han att dom ska vara klara klockan 4 och sikket liv det blev.
iaf så sa jag att om jag får stenskott så kommer det lysa igenom grönt så då fick firman stå för helt nya lister och lack på dom.
-
Draco
- Kontakt:
det spelar ingen roll om det är en ferrari eller skoda... du betalar för ett arbete. om det arbetet görs dåligt. då säger det sig själv att företaget suger.. skulle inte rekomendera det till alla mina vänner om jag inte var nöjd.
skulle jag fått mina lister gröna så skulle jag inte ta imot dom. om det var klart och tydligt att det skulle vara röd. kritera att dom får slipa ner det gröna eller köpa nya lister.. det är upp till dom.. det är deras fel deras bekymmer. allt handlar om nöjda kunder som sagt.
för att ett företag ska gå bra ska man ha bra pris och nöjd kund.
nöjd kund leder till nya kunder
angånder ferrari snacket så är det skit snack!! fick typ samma skit snacka när jag skull få mina säten utbytt.. pga noppor.. svaret jag fick.. det är ju ingen bmw du kör..
sant det är ingen mbw man kör men betalar man så ska det hålla för det den är gjord för oavsett märke..
samma sak.. oavsett märke så ska lackkvaliten vara lika bra.. naturligtvis kan ju lack och färg skilja sig i pris
ge dig inte.. kunden har ju alltid rätt
företaget ska ju nå upp till kundens förväntningar.
och inte massor av rinningar, gröna lister osv.. det är u värre än katastrof.
skulle jag fått mina lister gröna så skulle jag inte ta imot dom. om det var klart och tydligt att det skulle vara röd. kritera att dom får slipa ner det gröna eller köpa nya lister.. det är upp till dom.. det är deras fel deras bekymmer. allt handlar om nöjda kunder som sagt.
för att ett företag ska gå bra ska man ha bra pris och nöjd kund.
nöjd kund leder till nya kunder
angånder ferrari snacket så är det skit snack!! fick typ samma skit snacka när jag skull få mina säten utbytt.. pga noppor.. svaret jag fick.. det är ju ingen bmw du kör..
sant det är ingen mbw man kör men betalar man så ska det hålla för det den är gjord för oavsett märke..
samma sak.. oavsett märke så ska lackkvaliten vara lika bra.. naturligtvis kan ju lack och färg skilja sig i pris
ge dig inte.. kunden har ju alltid rätt
företaget ska ju nå upp till kundens förväntningar.
och inte massor av rinningar, gröna lister osv.. det är u värre än katastrof.
-
Bunda
- Bilmodell: Skoda Combi RS
- Kontakt:
Hmmm, behöver förmodligen lacka om bakluckan. Efter det jag läst här kanske man ska vända sig till någon annan firma än toveks då...
/Fredde - varbergsbo
/Fredde - varbergsbo
-
fudge_79
Stå på dig, såna misstag är inget man köper även om man "bara" kör skoda.
En jobbarkompis lackade sina lister och huv, han ville ha det riktigt bra sa han och det fick han, svårare ska det inte vara dom ska ju kunna sin sak.
En jobbarkompis lackade sina lister och huv, han ville ha det riktigt bra sa han och det fick han, svårare ska det inte vara dom ska ju kunna sin sak.
-
moffegrev
- Bilmodell: Skoda Rs
- Kontakt:
ska man behöva säga att man vill att det ska vara bra.?? tycker inte det...det ska de göra på plats...en nöjd kund = kanske nått mer jobb från hans kompis m.m 1 missnöjd 10 förlorade kunder...men men..
-
jimyboy
- Kontakt:
han som lackade listerna ick sig en rejäl omgång jag arbetar ji själv där nere på toveks, när jag såg listerna så tog jag dom, visade dom för chefen sen gick jag o kastade dom till dom på lackeringen och sa att dom skulle vara klara innan jag åker hem för dagen, och de blev dom så dom är monterade nu. fast chefen beställde nya lister åt mig och dom bjuder på de + lacken, för annars får jag ju gröna stenskott :S
snackade med killarna på lacken dom visste ingen om att detta hänt utan dom hade blandat upp rätt färg osv.. men han som lackade blev så sur för att jag klagade för att min bil inte blev bra så han hade själv blandat upp den gröna färgen och gjort det för att jävlas med mig. blev riktigt ledsen o besviken. sånna arbets kompisar vill man inte ha med att göra, så hela bilen ska åtgärdas i veckan så fort dom nya listerna o så kommer.
har haft flera problem med toveks lackering tidigare innan jag började arbeta där, innan har jag alltid begärt att bilen åker till annan lack firma men denna gången va dom tvugna att lämna den ner dit och det blev skit av allt ihop.
snackade med killarna på lacken dom visste ingen om att detta hänt utan dom hade blandat upp rätt färg osv.. men han som lackade blev så sur för att jag klagade för att min bil inte blev bra så han hade själv blandat upp den gröna färgen och gjort det för att jävlas med mig. blev riktigt ledsen o besviken. sånna arbets kompisar vill man inte ha med att göra, så hela bilen ska åtgärdas i veckan så fort dom nya listerna o så kommer.
har haft flera problem med toveks lackering tidigare innan jag började arbeta där, innan har jag alltid begärt att bilen åker till annan lack firma men denna gången va dom tvugna att lämna den ner dit och det blev skit av allt ihop.
-
Wicked
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Se nu till att ALLT lackeras om, huven, skärmarna, fronten, grillen och bakluckan.. listerna ska vara svarta o lackeras röda.
gör dom inte detta åt dig, o detta inte blir bra, då säger du bara att allmänna reklamationsnämndne tittar gärna på detta fallet..
sen ringer du närmaste reklamationsnämnd och visar bilder på allt och förklarar läget..
gör dom inte detta åt dig, o detta inte blir bra, då säger du bara att allmänna reklamationsnämndne tittar gärna på detta fallet..
sen ringer du närmaste reklamationsnämnd och visar bilder på allt och förklarar läget..
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Fattar inte hur en verkstad kan vara så klantig. Gör man dessutom ett jobb till en arbetskamrat så tycker jag att man skall göra ett ännu bättre jobb. Skall iofs inte vara nån skillnad mellan jobben men jag skulle nog skärpt mig ytterligare. Man vill ju inte skämmas vid frukostbordet.
-
rs_autopower
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
[quote]Fattar inte hur en verkstad kan vara så klantig. Gör man dessutom ett jobb till en arbetskamrat så tycker jag att man skall göra ett ännu bättre jobb. Skall iofs inte vara nån skillnad mellan jobben men jag skulle nog skärpt mig ytterligare. Man vill ju inte skämmas vid frukostbordet.[/quote]
Kan inget mer än att hålla med! Har varit med om ett och annat jag med tyvärr när det gäller lackjobb.Har gått på några nitar jag med men det är synd att man måste gå på nitarna innan man hittar duktiga och nogrant yrkesfolk. Att det sen är dina EGNA arbetskamrater gör det ju ännumera pinsamt.helt sjukt!!!
Lackade han dina lister GRÖNA för att han inte kunde ta negativ kritik alltså???????? Om så alltså var fallet och inte att han missförstod dig så hade han nog fått en fläskläpp av mig iallafall...........sanslöst när folk inte kan stå för att det "sket sig" och göra om jobbet istället för att lägga sig på en dagisnivå?.......hoppas det löser sig för dig!
Kan inget mer än att hålla med! Har varit med om ett och annat jag med tyvärr när det gäller lackjobb.Har gått på några nitar jag med men det är synd att man måste gå på nitarna innan man hittar duktiga och nogrant yrkesfolk. Att det sen är dina EGNA arbetskamrater gör det ju ännumera pinsamt.helt sjukt!!!
Lackade han dina lister GRÖNA för att han inte kunde ta negativ kritik alltså???????? Om så alltså var fallet och inte att han missförstod dig så hade han nog fått en fläskläpp av mig iallafall...........sanslöst när folk inte kan stå för att det "sket sig" och göra om jobbet istället för att lägga sig på en dagisnivå?.......hoppas det löser sig för dig!