Vad ska jag göra??
-
sparkartjat
- Bilmodell: Skoda fabia rs
- Kontakt:
Vad ska jag göra??
Mitt försäkrings bolag hävdar att dom inte tänker stå för kostnaderna av att bytta min rasade växelåda på grund av att jag har bytt dump ventil till en GFB hybrid dump! dom sa att den ger fler hk och att det va därför min växelåda gick sönder? jag tycker detta låter helt sjukt!! men kan dom verkligen göra så??
Tacksam för snabba svar!
Mvh Mikael
Tacksam för snabba svar!
Mvh Mikael
-
brma
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
- Kontakt:
Sv:Vad ska jag göra??
De kan tyvärr göra som de vill, du kan processa mot dem men har du tid och pengar till det?
Jag vet inte vad konsumentköplagen säger men om du kan visa att ditt ingrepp inte har betydelse för felet kanske du har en chans, kanske någon annan som har något tips? Lycka till och håll oss underrättade.
Jag vet inte vad konsumentköplagen säger men om du kan visa att ditt ingrepp inte har betydelse för felet kanske du har en chans, kanske någon annan som har något tips? Lycka till och håll oss underrättade.
-
kockfan
- Bilmodell: Kia ceéd sw
- Kontakt:
Sv:Sv:Vad ska jag göra??
Helt sjukt....Den ger ju inte mer Hk...Vafan!!!
-
rubank
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vad ska jag göra??
fanns det andra tydliga saker som påvisar trimmning i bilen så är det nog kört...
hade du inte bekymmer med försäkringsbolaget förut också när du kraschade?
hade du inte bekymmer med försäkringsbolaget förut också när du kraschade?
-
sparkartjat
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Vad ska jag göra??
jo men då bytte jag försäkrings bolag! fan att man alltid ska ha otur
Mvh Mikael
Mvh Mikael
-
Wicked
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Vad ska jag göra??
Gör så här.. Ring runt till olika firmor, kända firmor, och be om ett utlåtande ang. dumpventiler, om dom i överhuvudtaget har nån som helst effektökning till bilen.
Be snällt o vänligt om att få detta på papper och gå upp till försäkringsbolaget och visa dessa. dom MÅSTE kunna påvisa att det du bytt ut på bilen ger MER hk..
Be snällt o vänligt om att få detta på papper och gå upp till försäkringsbolaget och visa dessa. dom MÅSTE kunna påvisa att det du bytt ut på bilen ger MER hk..
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Vad ska jag göra??
Eller kör orginal...visserligen kan du somna vid ratten, men de betalar!
-
loppan
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Vad ska jag göra??
Hej Sparkartjat!
Kontakta "konsumenternas forsakringsbyra.se" i Sthlm. Du kan gå in på deras hemsida och se vad som gäller. Vad jag förstår så hjälper dom dig utan att det kostar dig något. Om ditt försäkringsbolag nekat dig ersättning ska dom avböja skriftligt och med avböjandet hänvisa dig till försäkringsbolagets egen kostnadsfria prövningsnämnd och även hänvisa till ARN och Försäkringsbyrån ovan. Försäkringsbolaget har bevisbördan när det gäller tekniskt samband med skadan och utbytt del. Om försäkringsbolaget inte visar dig hur du kan föra talan mot deras beslut följer dom inte KFL, konsumentförsäkringslagen eller nya FAL, försäkringsavtalslagen som sedan 1 januari 2006 gäller både för privatpersoner och företag. Lycka till!
Kontakta "konsumenternas forsakringsbyra.se" i Sthlm. Du kan gå in på deras hemsida och se vad som gäller. Vad jag förstår så hjälper dom dig utan att det kostar dig något. Om ditt försäkringsbolag nekat dig ersättning ska dom avböja skriftligt och med avböjandet hänvisa dig till försäkringsbolagets egen kostnadsfria prövningsnämnd och även hänvisa till ARN och Försäkringsbyrån ovan. Försäkringsbolaget har bevisbördan när det gäller tekniskt samband med skadan och utbytt del. Om försäkringsbolaget inte visar dig hur du kan föra talan mot deras beslut följer dom inte KFL, konsumentförsäkringslagen eller nya FAL, försäkringsavtalslagen som sedan 1 januari 2006 gäller både för privatpersoner och företag. Lycka till!
-
sparkartjat
- Kontakt:
Sv:Sv:Vad ska jag göra??
Tackar för alla svar! jag ska testa att gå in på den sidan! hoppas det löser sig bara! =)
Mvh Mikael
Mvh Mikael
-
sparkartjat
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vad ska jag göra??
Träffade mitt försäkrings bolag i går och pratade med dom! och nu står dom för kostnaderna! =)
Mvh Mikael
Mvh Mikael
-
Theo
- Bilmodell: Skoda octavia 4x4 elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Vad ska jag göra??
så där ja,gäller bara att inte ge med sig!