mapping vid byte till sportsystem?

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
Skriv svar
kimpa1

mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av kimpa1 »

undrar om någon är insatt i vad som gäller med detta, hör många olika bud, om man byter hela systemet till sport inkl downpipe o kat, behöver man göra en mapping då lr funkar det bra iaf, enl bsr behövs de, men dom kanske inte e riktigt opartisk :-)
mvh kimpa
SorS
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av SorS »

Kan inte tänka mig det, antar att dom flesta nya bilar med nyare styrsystem "mappar" själv när du startar bilen för optimerad effekt. hade en saab 9000 aero lite över 400 hk med orginal trionic 5 som stysystem den mappad sig varje gg man startade bilen såk adoptiv styrning o det va ändå en bil som gjordes på 90-taet. .

Mvh
Foffa2002
Bilmodell: Bora v5 TURBO
Kontakt:

Sv:mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av Foffa2002 »

Behövs ej mappas.

Ett komplett feritta 70mm system ala 15- 20000:-gav enbart 7hk hos roto-test och det är så liten skillnad att du kommer att ha några problem.
kockfan
Bilmodell: Kia ceéd sw
Kontakt:

Sv:Sv:mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av kockfan »

Satt just och funderade på samma sak....
Har planer på att byta till nytt grenrör och sportkat samt en ny dämpare...Men då behöver man inte mappa något, bra....
kimpa1

Sv:Sv:Sv:mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av kimpa1 »

he he fler som skrämma upp kärran lite mer :-) nu e ju bara fråga vart man hittar bästa systemet för minsta antalet pengar, ferrita e ju känt men dyrt oxå, simons har ja hört att bakre burken ska gå ner så lågt att den kan slå i, kanske kan köra främre me simons o bakre nåt annat, satt även o funderade på intercooler, om d är nåt som är värt att byta lr om det inte spelar nån roll o kanske inte ger nån effekt, har bara steg 1 trimmat så ligger väl på 215 kusar
kockfan
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av kockfan »

Har hittat mitt via annons, ska titta på det nästa helg.
moffegrev
Bilmodell: Skoda Rs
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av moffegrev »

det är väl inte intercoolern i sig som är dåligt vad jag fattar det som utan dragningen med rör osv till den o plaseringen på den, sitter ju på ett så "dumt" ställer som höger hjulhus framifrån sett..
kimpa1

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av kimpa1 »

oki, ja har oxå kollat lite efter beg, hörde av mig t han som sålde på börsen här men har inte fått något svar, finns d nåra länkar t ställen där dom har mycke såna pryttlar, funderade ju annars på om man kunde få ner kostnaden o köpa från olika ställen, typ egen tillverkad downpipe sen ferrita främre o kanske från brs bakre, men d kanske inte passar ihop
kimpa1

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av kimpa1 »

vad gör man med ic då, dra om och omplacera lr tjänar man på o skaffa en ny då kanske?
kockfan
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av kockfan »

Jag har mailat han på börsen här och fått svar...ska åka upp och titta på hans grejor nästa helg...troligen blir dom mina annars kan du få köpa dom av han....:)
kimpa1

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av kimpa1 »

oki, konstigt att han inte svara mig då, bra för dig dåligt för mig ;-) får leta vidare då, e ju dyrt som attan me nya grejer, speciellt när d inte ger så jätte många häst som ja förstått, men men kostar ju o ligga på topp :-)
Awe

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:mapping vid byte till sportsystem?

Inlägg av Awe »

Letar efter ett komplett 3"avgassystem men hittar det inte nånstans
på nätet så om nån kan hjälpa mig att hitta eller rent av kan bygga ett åt mig för en slant.
Skriv svar