Bra sommardäck!

I detta forum skriver vi om Skoda RS 2.
Skriv svar
MLM
Kontakt:

Bra sommardäck!

Inlägg av MLM »

Är det någon som kan komma med lite bra förslag på däck till RS2:an? Continental Sport Contact 2 satt på när den levererades men dom börjar bli dåliga/slitna (efter en säsong!!!). RS:en "äter" verkligen däck, eller hur?! Funderar lite på Pirelli P-zero! Någon som har någon erfarenhet av Pirelli eller något annat bra prestandadäck?!
Furby
Bilmodell: Octavia E 4x4
Kontakt:

Sv:Bra sommardäck!

Inlägg av Furby »

Jag hade Michelin på min Fabia RS. När jag sålde den vid 6900 mil fanns det mönster kvar för en säsong. Betydligt tystare än de Conti Contact jag har nu.

http://www.vibilagare.se/images/vib_sommardack07_lores.pdf
vibrante
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Bra sommardäck!

Inlägg av vibrante »

Jag kör med Yokohama Advan Sport och är super nöjd.....

http://www.yokohama-online.com/se/pages/ieframe.php

MvH Fredrik
nicke
Bilmodell: Skoda Superb Combi TSI160hk DSG Elegance
Kontakt:

Inlägg av nicke »

[quote]Är det någon som kan komma med lite bra förslag på däck till RS2:an? Continental Sport Contact 2 satt på när den levererades men dom börjar bli dåliga/slitna (efter en säsong!!!). RS:en "äter" verkligen däck, eller hur?! Funderar lite på Pirelli P-zero! Någon som har någon erfarenhet av Pirelli eller något annat bra prestandadäck?![/quote]
Pirelli däck överlag är bra men väldigt mjuka så vill du få ut lite mer mil av dina däck ska du nog inte ha pirelli. Personligen rek jag Falken, bra pris och bra hållbarhet. Kolla på http://www.dackonline.se/dack.html
Wolverine

Inlägg av Wolverine »

Jag hade både Pirelli PZero Rosso och Nero och de var väldigt bra.
Nu kom det en ny modell (som bara heter PZero) som ska vara ännu bättre.
Bridgestone S-03 och Yokohama kan jag också rekommendera om kör en sportigare stil.
Vill man ha komfort i stället är det dock bättre att satsa på Bridgestone RE-050A.
Undvik skräp som Kumho, Falken, osv.

Mvh Wolverine
brma
Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
Kontakt:

Inlägg av brma »

[quote]Är det någon som kan komma med lite bra förslag på däck till RS2:an? Continental Sport Contact 2 satt på när den levererades men dom börjar bli dåliga/slitna (efter en säsong!!!). RS:en "äter" verkligen däck, eller hur?! Funderar lite på Pirelli P-zero! Någon som har någon erfarenhet av Pirelli eller något annat bra prestandadäck?![/quote]

Jag vet fler som har problem med att bilen äter däck, jag har dock kört min runt 1000 mil med sommardäcken och de är inte alls slitna, jag vet inte om vissa bilar har aggresivare hjulvinklar som påskyndar slitaget. Jag räknar med att mina däck håller tre säsonger lätt! Jag har Continental Sport Contact 3 men det kan inte skilja så mycket tycker jag.
MLM
Kontakt:

Sv:Sv:Bra sommardäck!

Inlägg av MLM »

tack för alla tips! vill ju gärna ha ett bra prestandadäck med bra grepp, bra högfartsegenskaper och gärna bra våtegenskaper. Funderar på det nya Pzero-däcket från Pirelli. Är det ingen som har någon erfarenhet av Dunlop SP Sport? Kom ihåg att jag hade dom på min första RS1:a, och dom var riktigt bra.
moffegrev
Bilmodell: Skoda Rs
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Bra sommardäck!

Inlägg av moffegrev »

jag kör med Bridgestone potenza...riktigt bra däck men ganksa så dyrt
Juha
Bilmodell: Skoda Octavia RS 2.0 TFSI
Kontakt:

Bra sommardäck!

Inlägg av Juha »

Conti 3 rockar fetast, håller ca 2000 mil. Om du har en combi så ändra TooIn bak till 0. Sparar däck och förbättrar väghållningen i bakvagnen.
dizapear
Bilmodell: Skoda Octavia RS -05
Kontakt:

Inlägg av dizapear »

Jag kör Federal SS595 på min RS1:a. âr kanon-nöjd =) Även efter 4000 mil på sommardäcken, så håller dom fortfarande 2 säsonger till. Billiga, bra däck med bra prestanda.
Skriv svar