Pajad KCR-box
-
Macen
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Pajad KCR-box
Lämnade in bilen igår för att de skulle undersöka varför AC:n inte fungerade.
Då ville de göra en motortvätt för att enklare så om det läckte någonstans. Det tyckte jag var helt ok.
I morse ringde de och sade att bilen inte startade, kopplade upp den till datorn som svarade okänt fel. Det visade sig till slut att om de kopplade ur KCR-boxen så startade bilen. Nu undrar jag vad jag har för rättigheter gentemot bilverkstaden? Eftersom boxen fungerade fint ända tills bilen var i deras "våld" tycker jag det är de som borde ta smällen för detta!?
Hur ska jag bära mig åt nu? Har det blivit kortis i boxen tro?
Tacksam för snabbt svar då jag snart måste prata med verkstaden igen
// Alexander
Då ville de göra en motortvätt för att enklare så om det läckte någonstans. Det tyckte jag var helt ok.
I morse ringde de och sade att bilen inte startade, kopplade upp den till datorn som svarade okänt fel. Det visade sig till slut att om de kopplade ur KCR-boxen så startade bilen. Nu undrar jag vad jag har för rättigheter gentemot bilverkstaden? Eftersom boxen fungerade fint ända tills bilen var i deras "våld" tycker jag det är de som borde ta smällen för detta!?
Hur ska jag bära mig åt nu? Har det blivit kortis i boxen tro?
Tacksam för snabbt svar då jag snart måste prata med verkstaden igen
// Alexander
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Pajad KCR-box
Du kan försöka driva det, men eftersom det är trimdelar så kan de trilskas riktigt mycket.
-
Macen
- Kontakt:
Sv:Pajad KCR-box
Kan verkligen KCR-boxen gå sönder när de gjort en motortvätt? Eller har det bara blivit blött och går att koppla in ingen?
-
Landell
- Kontakt:
Sv:Sv:Pajad KCR-box
[quote]Kan verkligen KCR-boxen gå sönder när de gjort en motortvätt? Eller har det bara blivit blött och går att koppla in ingen?[/quote]
Klart den kan, har de stått med en högtryckstvätt emot den så skulle jag inte bli förvånad om den gick sönder..
Jag skulle tro att verkstaden får ersätta eftersom det är de som har hand om bilen..
Spelar ju ingen roll vad det är för något de har förstört, de förstörde den..
Så länge de inte kan bevisa att det var KCR-boxen som förstörde din AC så borde de ersätta..
Har du däremot haft ett motor-fel så är det inte säkert de behöver ersätta boxarna..
Vet inte vad du har för årsmodell på bilen heller.. Men har du motorgaranti så är det lite tråkigt om det hamnar i några papper att du haft den trimmad, för du kanske inte har samma garanti då?
Kan hända att KCR har en garanti iofs..
Klart den kan, har de stått med en högtryckstvätt emot den så skulle jag inte bli förvånad om den gick sönder..
Jag skulle tro att verkstaden får ersätta eftersom det är de som har hand om bilen..
Spelar ju ingen roll vad det är för något de har förstört, de förstörde den..
Så länge de inte kan bevisa att det var KCR-boxen som förstörde din AC så borde de ersätta..
Har du däremot haft ett motor-fel så är det inte säkert de behöver ersätta boxarna..
Vet inte vad du har för årsmodell på bilen heller.. Men har du motorgaranti så är det lite tråkigt om det hamnar i några papper att du haft den trimmad, för du kanske inte har samma garanti då?
Kan hända att KCR har en garanti iofs..
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
I instruktionerna som medföljer boxen står det att den inte får utsättas för väta samt att garantin då inte gäller. Verkstaden kände knapppast till det kan jag tro.
-
Landell
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
Det jag menade med garanti var förstås en motorgaranti.. var lite otydlig
-
Macen
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
De säger att de inte har använt högtryck vid motortvätten.
Bilen är en -04:a så ingen motorgaranti kvar, så det går ju inte på det!
Bilen är en -04:a så ingen motorgaranti kvar, så det går ju inte på det!
-
Macen
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
Nej, han visste inte ens vad det var för grej... Han undrade vad det var för "manick" som satt bredvid batteriet.
Verkar som om jag inte får ngt gehör att jag vill att de ersätter min box.
Man kan inte laga boxen även om det kommit väta?
// Alex
Verkar som om jag inte får ngt gehör att jag vill att de ersätter min box.
Man kan inte laga boxen även om det kommit väta?
// Alex
-
Landell
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
Men det är ju de som förstört boxen, inte du..
Om du har tur så kan boxen vara ok, när den har torkat.. Man gör som med telefoner, lägger den på ett element en vecka.. har du tur så funkar den sen..
Vissa trimfirmor brukar ge en viss garanti när de trimmar, om det visar sig vara boxens fel, men nu var det ju inte ett motorfel från början så..
Men hoppas det löser sig!
Om du har tur så kan boxen vara ok, när den har torkat.. Man gör som med telefoner, lägger den på ett element en vecka.. har du tur så funkar den sen..
Vissa trimfirmor brukar ge en viss garanti när de trimmar, om det visar sig vara boxens fel, men nu var det ju inte ett motorfel från början så..
Men hoppas det löser sig!
-
Macen
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
Jag hoppas det jag med... Ska berätta hur det gått om en vecka.
Kan säga att det är en jädra skillnad att köra utan boxen än med!
// Alex
// Alex
-
ToHans
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
[quote]Jag hoppas det jag med... Ska berätta hur det gått om en vecka.
// Alex[/quote]
Elektronikboxarna är känsliga som f*n för fukt. Det är att rekommendera att ta ur dem och plasta runt kablen, vid all form utav tvätt, med "öppen huv" :-/ Synd att din satt i då dem tvättade...
Har du tur så funkar den igen, men...det ärgar och korroderar fort, på kretskortet om fukten tagit sig in ända dit. Sen, kan det ju i värsta fal vara kortslutning...:(
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
// Alex[/quote]
Elektronikboxarna är känsliga som f*n för fukt. Det är att rekommendera att ta ur dem och plasta runt kablen, vid all form utav tvätt, med "öppen huv" :-/ Synd att din satt i då dem tvättade...
Har du tur så funkar den igen, men...det ärgar och korroderar fort, på kretskortet om fukten tagit sig in ända dit. Sen, kan det ju i värsta fal vara kortslutning...:(
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
-
Macen
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
Japp, det verkar som om det är kortis. Jag testade i helgen efter att den inte varit inkopplad på en vecka, och det funkade inte alls...
Funderar på att plocka ur boxen och köra v-tech chio istället. Någon som har erfarenhet om det är bättre och hur mycket det går på???
// Alex
Funderar på att plocka ur boxen och köra v-tech chio istället. Någon som har erfarenhet om det är bättre och hur mycket det går på???
// Alex
-
Andreas Hall (-=RS Racer=-)
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
[quote]Japp, det verkar som om det är kortis. Jag testade i helgen efter att den inte varit inkopplad på en vecka, och det funkade inte alls...
// Alex[/quote]
V-tech "chipet" behöver du ingen box till, man trimmar genom OBD uttaget mao så kommer du inte kunna få någon fukt i det ;)
mitt kostade 4900:-
Andreas,
Fabia RSI
190hk/435Nm
www.garaget.org/rho
// Alex[/quote]
V-tech "chipet" behöver du ingen box till, man trimmar genom OBD uttaget mao så kommer du inte kunna få någon fukt i det ;)
Andreas,
Fabia RSI
190hk/435Nm
www.garaget.org/rho
-
Macen
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
[quote][quote]Japp, det verkar som om det är kortis. Jag testade i helgen efter att den inte varit inkopplad på en vecka, och det funkade inte alls...
// Alex[/quote]
Andreas,
Fabia RSI
190hk/435Nm
www.garaget.org/rho[/quote]
Ser att du bor i Göteborg. Vart "chippade" du din RS?
// Alex[/quote]
Andreas,
Fabia RSI
190hk/435Nm
www.garaget.org/rho[/quote]
Ser att du bor i Göteborg. Vart "chippade" du din RS?
-
-=RS Racer=-
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
[quote]Ser att du bor i Göteborg. Vart "chippade" du din RS?[/quote]
Jag chippade min på www.Streetperformance.se finns på backaplan vid Expert ;)
Prata med Patrik hälsa gärna från mig ;)
//Andreas
Jag chippade min på www.Streetperformance.se finns på backaplan vid Expert ;)
Prata med Patrik hälsa gärna från mig ;)
//Andreas
-
Macen
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
Najs, tackar för tipset... Vi får se om frugan går med på detta... Kanske får låta henne gå lös på stan som kompensation =)
-
5.2 racing
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 2.0 FSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
Men det va ju dom som pajade din box!!!!!
Det ska dom ersätta, punkt slut. Vart var det?
Det ska dom ersätta, punkt slut. Vart var det?
-
Macen
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Pajad KCR-box
Det var en icke märkesverkstad i Mölndal