I trafik VS snabbköpet

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
Overtune
Bilmodell: Skoda Felicia Pickup & Honda Civic Type R
Kontakt:

I trafik VS snabbköpet

Inlägg av Overtune »

Läste en rätt rolig "story" på ett annat (mindre bra) bilforum där en kille postade hur det skulle se ut om man uppförde sig som i trafiken inne på snabbköpet;

"Om jag börjar så här att jag går i en butik utan att veta vad jag ska köpa. När jag går i huvudgången så går plötsligt en pensionär ut mitt framför mig. Inte nog med att han ska åt samma håll, han håller 1km/t lägre fart än vad jag hade när jag gick där. Självklart måste jag då gå 1dm bakom honom för att visa mitt missnöje och när jag inte har några mötande kundvagnar eller bara ser en lucka i bland folket i butiken så går jag om gubben samt räcker fingret åt honom. Eftersom jag nu förlorat dyrbar tid på grund av lågfartgång så måste jag ta igen det med lite småspringande. Jag håller då 6km/t. Tyvärr missar jag en infart mellan två hyllor och borrar ner mina Graninge i klinkersen. Bakom mig går Rune(15år) med nya skor vilka han inte vant sig med än. Olyckan är ett faktum. Rune gör en liten undanmanöver men lyckas ändå nudda min varukorg. Jag hyttar med näven åt honom och kollar direkt efter skador på innehållet i korgen. Som tur är har tvättsvamparna klarat sig och jag låter Rune gå vidare.

Nu börjar jag närma mig kassorna och ser att det tydligen är kö. Vafan tänker jag. Jag har ju bara några tvättsvampar. Personen vid kassan verkar prata med kassören så jag skriker att det här är inget jävla kafé där man kan surra skit. Genast börjar dom skynda sig med betalningen av varorna. Jag pratar högt om vad jag tycker om slöa människor som inte har nåt annat att göra än att gå i affärer. På detta sätt lyckas jag hålla gott tempo på kön. Dock så stressar Agneta(78år) lite för mycket och faller med sina två kassar. Jag hånler medan jag betalar mina svampar och tittar på alla hennes varor utspridda över golvet. Jag upptäcker att jag betalar 50öre mer än vanligt för svamparna och muttrar för mig själv att priserna går bara uppåt hela tiden.

Efter att jag pratat med kassören i 8 minuter om prishöjningen på tvättsvampar så går jag ut till bilen."