RSII nurnburgring

I detta forum skriver vi om Skoda RS 2.
strömman
Bilmodell: Skoda Octavia RSII
Kontakt:

RSII nurnburgring

Inlägg av strömman »

Har kommit hem från en galen tripp som började med Westball race till stenungssund och sedan direkt ner till tyskland med några likasinnade goa gubbar och Bettan stog sej bra bland kompisarna på ringen..

Regnade ena dagen så då vart körningen inställd men dag 2 så han banan torka upp fint tills öppna körningen och min bästa varvtid blev 10:15 men då fick den lida ordentligt och det rök ordentligt om alla 4 hjulhus vid målgång så det är ingen lek för bilarna , kompisarna som var med körde hade en Cayman S, en nya Boxtern S samt en Bmw M3 -04.
Caymannen var snabbast med 10:10, Bmwn 10:15 och boxtern 10:43 så man får väll säga att tjecken hängde med bra...

så nu har bilen gått 300 mil i mkt raskt tempo på 6 dagars tid och har fungerat kanon förutom att jag har fått montera dit 3 nya dumpventiler under resans gång, hade ju problem dagen innan Westball med att bilen tappade all ork, stog om det har på forumet o jag trodde det var luftmassemätaren men efter mycket letande och demontering upptäckte jag att membranet i dumpen spruckit...

Och det gör den med jämna mellanrum nu vid hårdkörning, blev när jag satte på 3" downpipie med racekat, laddet blev antagligen för mycket.... men den går så jä--la bra när dumpen är hel, så nu blir det att hitta en bättre variant..

Kommer lite bilder från resan snart...
b97_knl
Bilmodell: Octavia vRS
Kontakt:

Sv:RSII nurnburgring

Inlägg av b97_knl »

Nu ä jag riktigt taggad :D Ska ner till Ringen 15 sept. med några BMW polare. Bli första gången för mig ;)
Tänkte passa på o besöka bilsalongen på vägen också...

P.S. Har du org. dump?
Björn S (nalle)

Sv:Sv:RSII nurnburgring

Inlägg av Björn S (nalle) »

Jag var där i samband med F1 i år, men ringen var bokad av BMW som körde M5 kombi samt div andra modeller...jag hade gärna tagit en repa med min.

Kul å se parkeringen utanför, massa trasiga bilar...sura miner...

//nalle
strömman
Bilmodell: Skoda Octavia RSII
Kontakt:

Sv:Sv:RSII nurnburgring

Inlägg av strömman »

Japp org dump än så länge..... fast just nu trasig igen..
Skriv svar