Tjenare!
Nu har servicelampan börjat lysa i min bil. Jag köpte den för knappt ett år sedan och då hade den precis servats (2400 mil). Nu har den gått 4000 mil dvs 1600 mil sedan första service. Låter inte det väldigt kort? Jag har för mig att det brukar vara ca 3000 mil mellan service på longlife-bilar.
// Green
Longlife service
-
RSGreen
- Bilmodell: Skoda Octavia RS TFSI
- Kontakt:
-
Axl
- Bilmodell: Golf TSI
- Kontakt:
Sv:Longlife service
I den perfekta av världar så är intervallet 3000 mil, i verkligheten handlar det nästan uteslutande om kortare intervaller än så.
Körsätt, lång-/kortkörningar, kallstarter osv, allt påverkar längden på intervallerna.
Körsätt, lång-/kortkörningar, kallstarter osv, allt påverkar längden på intervallerna.
-
vtech
- Bilmodell: Skoda octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Longlife service
byt olja var 1500 mil.
Gärna 1000 mil.
//J
Gärna 1000 mil.
//J
-
Axl
- Bilmodell: Golf TSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Longlife service
[quote]byt olja var 1500 mil.
Gärna 1000 mil.
//J
[/quote]
Precis! Har aldrig fattat vitsen med det där förbaskade longlife-skräpet. I ett längre perspektiv känns det snarare shortlife...
Själv gör jag oljeservice var 750:e mil, då har man i alla fall gjort sitt bästa för att få prylarna att hålla ihop.
Gärna 1000 mil.
//J
[/quote]
Precis! Har aldrig fattat vitsen med det där förbaskade longlife-skräpet. I ett längre perspektiv känns det snarare shortlife...
Själv gör jag oljeservice var 750:e mil, då har man i alla fall gjort sitt bästa för att få prylarna att hålla ihop.
-
MWI
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Longlife service
[quote]Tjenare!
Nu har servicelampan börjat lysa i min bil. Jag köpte den för knappt ett år sedan och då hade den precis servats (2400 mil). Nu har den gått 4000 mil dvs 1600 mil sedan första service. Låter inte det väldigt kort? Jag har för mig att det brukar vara ca 3000 mil mellan service på longlife-bilar.
// Green[/quote]
Köpte min bil när den hade gått 1200mil, vid 1360 mil ville den in på
service, dåligt! Den där svindyra longlife-oljan verkar inte speciellt långlivad.
// Green[/quote]
Köpte min bil när den hade gått 1200mil, vid 1360 mil ville den in på
service, dåligt! Den där svindyra longlife-oljan verkar inte speciellt långlivad.
-
bassebas
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
- Kontakt:
Sv:Sv:Longlife service
Har nog mycket med körstil att göra. Min går 3000 mil mellan service. Dock en TDI, nästan bara landsväg.