Lite problem
-
Oktavdies
- Bilmodell: Skoda oktavia kombi
- Kontakt:
Lite problem
Hej!
Tänkte fråga lite om mina problem med bilen en oktavia 2.0TDI 2005.
1.När motorn är kall och man ska köra iväg från stillastående smäller det i framvagnen när man släpper upp kopplingen på 1a växeln, bara när motorn är kall och bara på första växeln, har haft den inne och de kunde konstatera fenomenet men bad mig återkomma om det blev värre..
2.Farthållaren fungerar bara ibland.
3.Vissa radiofrekvenser går inte in längre.
4.Sidospeglarna rör sig samtidigt om man försöker ställa in en sida åt gången.
De senaste felen kom i somras och ganska samtidigt, elfel?
Ska snart in på 6000 mils service så jag tänkte ha mer att komma med när jag lämnar in den, kan någon här klura ut vad som är fel på kopplingen och elektroniken?
1.När motorn är kall och man ska köra iväg från stillastående smäller det i framvagnen när man släpper upp kopplingen på 1a växeln, bara när motorn är kall och bara på första växeln, har haft den inne och de kunde konstatera fenomenet men bad mig återkomma om det blev värre..
Ska snart in på 6000 mils service så jag tänkte ha mer att komma med när jag lämnar in den, kan någon här klura ut vad som är fel på kopplingen och elektroniken?
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Lite problem
4. Ställer du in vänster spegel, ska höger röra sig samtidigt. Så funkar det på min RS1 i alla fall.
-
jtds
- Bilmodell: Octavia II RS Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Lite problem
[quote]4. Ställer du in vänster spegel, ska höger röra sig samtidigt. Så funkar det på min RS1 i alla fall.[/quote]
Man kan välja i kombiinstrumentet hur man vill ha det på Oct II iaf.
jag har valt var för sig.
Man kan välja i kombiinstrumentet hur man vill ha det på Oct II iaf.
jag har valt var för sig.
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Lite problem
Det är flera som fått spaken till farthållaren utbytt, fick min utbytt för ett tag sedan.
-
Roger
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Lite problem
Finns en flashuppdatering till Stream radioapparaterna, om det är en sådan du har. Vet inte om den kanske kan avhjälpa felet?
-
PeterK
- Bilmodell: Octavia Excellence
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lite problem
Hur gör man flash uppdatering utan att lämna in bilen till VW? Borde väl gå att göra själv eller?
-
Landell
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lite problem
[quote]Hur gör man flash uppdatering utan att lämna in bilen till VW? Borde väl gå att göra själv eller?[/quote]
Om du får tag på en skiva och VWs datorer så..
Skivan kan bara auktoriserad vst få tag på och samma med datorerna som kallas för VAS..
Om du får tag på en skiva och VWs datorer så..
Skivan kan bara auktoriserad vst få tag på och samma med datorerna som kallas för VAS..
-
Landell
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lite problem
Kan även tillägga att ibland måste man ha en onlineuppkoppling med inlogg + lösen för att kunna flasha..
Avbryts flashningen så kan man behöva byta styrdon, händer ibland..
Avbryts flashningen så kan man behöva byta styrdon, händer ibland..
-
PeterK
- Bilmodell: Octavia Excellence
- Kontakt:
:Lite problem
Shit. Tror att jag avstår. Fick inget pris på vad det skulle kosta men antagligen tar dom en rejäl hacka för det också.
-
emwasp
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 kombi
- Kontakt:
Sv:Lite problem
[quote]Hej!
Ska snart in på 6000 mils service så jag tänkte ha mer att komma med när jag lämnar in den, kan någon här klura ut vad som är fel på kopplingen och elektroniken?[/quote]
Jag har en octavia 2006 2.0 tdi som gått 6500mil.
1. Min koppling hugger också på samma sätt. Endast på morgonen och när motorn är kall. Misstänker fel på koppling eller trasig motorkudde. Skall in på verkstad nästa vecka.
2. Farthållaren har jag bytt. Jag har två octavior och fått byta på bägge. Samtidigt byttes också programvaran. Verkar vara ett mycket vanligt fel.
Ska snart in på 6000 mils service så jag tänkte ha mer att komma med när jag lämnar in den, kan någon här klura ut vad som är fel på kopplingen och elektroniken?[/quote]
Jag har en octavia 2006 2.0 tdi som gått 6500mil.
1. Min koppling hugger också på samma sätt. Endast på morgonen och när motorn är kall. Misstänker fel på koppling eller trasig motorkudde. Skall in på verkstad nästa vecka.
2. Farthållaren har jag bytt. Jag har två octavior och fått byta på bägge. Samtidigt byttes också programvaran. Verkar vara ett mycket vanligt fel.