Larm med motorstart...

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
Fralle
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Larm med motorstart...

Inlägg av Fralle »

Jag har funderat på att köpa ett larm som har fjärrstyrd motorstart.
Frågan e om man bara kan koppla in den delen som sköter motorstarten å skita i resten lr om man måste installera hela själva larmet???

Anledningen till varför krångla med detta e för att slippa installera motorvärmare, å istället starta motorn från köksfönstret en stund innan man gasar iväg:P hehe
frogus
Bilmodell: Superb + Roomster
Kontakt:

Sv:Larm med motorstart...

Inlägg av frogus »

blir svårt att lösa med tanke på startspärren...
frogus
Bilmodell: Superb + Roomster
Kontakt:

Sv:Sv:Larm med motorstart...

Inlägg av frogus »

men det finns lyxlarm där du har immobilaiser ( stavning??) och larm i ett...sen köper du en funktionsbox som du kopplar in på utgångar på larmet...boxen kan vidare ställas om att göra lite enkla saker som att tex. mata (styrsignal) ström till insprutning, startmotor mm...

mycket jobb det där...o dyrt...nog billigare att köpa en webasto värmare som startar o värmer på morgonen....
323:an
Bilmodell: Octavia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Larm med motorstart...

Inlägg av 323:an »

Köp ett thor larm, på en del av dessa finns det motor start att koppla in. Jag har precis köpt ett på tradera för 400 kr. De brukar ligga runt de summerna och man behöver ju inte koppla in hela larmet om man nu har ett fungerande redan utan bara koppla in motorstarten om man nu vill det.
crewstylish
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Larm med motorstart...

Inlägg av crewstylish »

hmm har hört mycket om dessa larm med fjärrstart som finns på marknaden.....

problemet är att man måste kringgå det faktumet att man har en manuell växellåda (om man nu har det). Vad jag menar är att om man parkerat med bilen i växel så blir det inte kul när du kör en fjärrstart och bilen dunsar in i något.....därför är dessa fjärstartsmekanismer ofta bara avseddA FÖR bilar med automatväxellåda....

sen har jag oxå hört att vissa som monterat såna system i bilen har varit tvungna att kapa av nyckeln och sticka in den i tändningen för startstpärrens skull....vet inte vad försäkringsbolagen har för synpunkt på detta men jag skulle aldrig ha "nyckeln" kvar i tändningen konstant.....
Skriv svar