DLS dörrhögtalare

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
Dard
Bilmodell: Skoda Octavia Combi + Skoda Octavia Scout
Kontakt:

DLS dörrhögtalare

Inlägg av Dard »

Hej,
Har ju beställt en Octavia II Scout som levereras i april/maj. Nu undrar jag vilka DLS högtalare som passar i dörrarna??
Har UP5:or i Audin idag men jag är rätt säker på att det är 6" i Octavia II:an. Frågan är vilka som går in djupmässigt? Vet att på gamla Octavian jag har är dörrarna så pass grunda att det inte är många högtalare som passar.
Mycket tacksam för all hjälp.

Blir ett gammalt MTX 2160 steg och en MTX Black Gold 10" för basen.
Har beställt bilen med förhöjt lastgolv, vet någon om det går att fälla in basen i golvet på ett bra och snyggt sätt så att man kan utnyttja hela lastutrymmet?
mvh
Dard
knysten
Bilmodell: Skoda Octavia RS (maj -06)
Kontakt:

Sv:DLS dörrhögtalare

Inlägg av knysten »

Hej!

Djupet är visst 68mm. På blaupunkts sidor går det att söka djupet i nästan alla bilmodellers dörrar. 6,5" är standard men tom. 8" passar ok i dörren bara djupet räcker.
uslingen
Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
Kontakt:

Sv:Sv:DLS dörrhögtalare

Inlägg av uslingen »

Varför beställde du inte bilen med Audience Sound System? 12 högtalare, 3 i varje dörr, slutsteg under förarstolen. Låter för j-a bra. En subba där bak med lågnivå från slutsteget så öppnar sig handskfacket utan lov. Bättre än att konstra till det i en så ny och fin bil med håltagning i dörrpaneler och annat tjafs.
Dard
Bilmodell: Skoda Octavia Combi + Skoda Octavia Scout
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:DLS dörrhögtalare

Inlägg av Dard »

Varför skulle jag behöva ta upp hål i dörrsidorna när det redan sitter 6.5"-are där??
Tycker inte att den större stereon imponerar som eftermarknadsprylar för samma pengar. Har tävlat i billjud förut så man är väl lite skadad.
slutsteg blir det till alla högtalare plus en subba i skuffen.
mvh
Dard
Skriv svar