Hjul & sånt....

I detta forum skriver vi om Skoda Pick-Up.
DP
Bilmodell: Skoda Pick Up
Kontakt:

Hjul & sånt....

Inlägg av DP »

Ciao Skoda freaks....

Håller på att kolla runt efter en "Shop Hack" som jag kan köra hojar, scooters och annat 2-hjuligt krafs på och då hamnar Skoda Pickisen ganska högt på listan, andra val, Folkan som ser ut som Skoda Pickisen eller en äldre VW Caddy pickis men det är ju viktigt att veta vad man kan fixa innan man shoppar loss....

Några riktiga Noob fågor:

Diameter på frambromsarna??

Delar Skodan fjäderben med någon annan VW produkt, typ Golf II, III eller kanske Polo??

Delar Skoda bakfjädring med Caddy (skåpet) eller??

Anledningen till dessa frågor är att jag bara är så tänd på en Lowrider "German Stylee", altså med 6-8X13" reverse fälgar med 175-50-13 sulor och ett EasyStreet Lowrider air-bag suspension kit med kompressor och allt så man verkligen kan lägga den på marken, sån är jag....

DP says: Rule the steet or stay on the sidewalk.....
SkodaRs2003
Bilmodell: BMW M3
Kontakt:

Sv:Hjul

Inlägg av SkodaRs2003 »

De va ju länge sen ja jobba på utrustningsverkstan, men då hade iaf skoda pickup å wv caddy samma saker förutom att de skillde sig på själva bilmärket....... hör med Tobbe80, har jobbar med dessa
skodaPG
Bilmodell: Skoda Pickup
Kontakt:

Sv:Hjul

Inlägg av skodaPG »

Hej!
Jag håller på att sänka min pickup. Jag ska sätta på fjäderben från en Golf II. Annars kan man inte justera cambern. Jag tror det kommer att gå bra. Kolla in min hemsida så kan du se om jag lyckas. Jag uppdaterar den så fort det skett stora förändringar.

/SkodaPG
DP
Bilmodell: Skoda Pick Up
Kontakt:

Sv:Sv:Hjul

Inlägg av DP »

Ciao

Har skaffat lite mer info nu och det blir bara bättre och bättre...

Kommer att montera EasyStreet luftfjädring med 9" lyft och separata "loops" så att den kommer att fungera som en Lowrider med hydrauler, tyvärr kan man inte hoppa med luftfjädring men väl lägga den på bottenplattan, lyfta den i sideled, fram & bak och lyfta ett hjul "doggy style". Fälgar kommer att bli "Old Style" Lowrider, Cragar SS 8X13" med 155-60-13 svålar men annars kommer den att se orginal ut. EasyStreet http://www.airliftcompany.com/easystreet/ezindexframe.htm har färdiga kit till Golf som vi kommer att montera fram, bak blir det Chevy S10 bitar...

Bilder innom kort...

DP says: Rule the steet or stay on the sidewalk.....
Administrator
Bilmodell: BMW X5
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Hjul

Inlägg av Administrator »

Väldigt intressant.. Har kollat på deras hemsida förut då min syster bor i USA så funderade jag ett tag att ta hem ett kit.. men lite väl dyrt :)

Håll oss informerade!!
Draco
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Hjul

Inlägg av Draco »

7.5"/ 18"

vad för typ av däck passar till det???

Draco
Skriv svar