RS 2 Front och Bak??
-
ivo_25
- Bilmodell: Skoda Octavia 2
- Kontakt:
RS 2 Front och Bak??
Hejsan!
Jag undrar om jag skulle kunna ta från en RS 2 Front och bak del och sätta det på min "vanliga" skoda octavia 2 ??
Jag undrar om jag skulle kunna ta från en RS 2 Front och bak del och sätta det på min "vanliga" skoda octavia 2 ??
-
Wolverine
Sv:RS 2 Front och Bak??
No problem. Fram behövs det dock andra dimljus och andra galler så klart. Man ska också tänka på parkeringsvarnaren (fram och bak) om man nu har det, bak ska man dessutom montera dubbla utblås för att det ska bli snyggt (om det inte redan finns).
-
uslingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
- Kontakt:
Sv:RS 2 Front och Bak??
Varför gå över ån för att hämta vatten? Är det inte bättre att köpa en RS? Bara undrar...
-
The Weasel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Sv:Sv:RS 2 Front och Bak??
[quote]Varför gå över ån för att hämta vatten? Är det inte bättre att köpa en RS? Bara undrar...[/quote]
Jag kan komma på iaf ett skäl: RS finns tyvärr INTE med DSG-lådan.
Det var iaf ett av skälen till att JAG inte köpte ytterligare en RS!!!
Jag kan komma på iaf ett skäl: RS finns tyvärr INTE med DSG-lådan.
Det var iaf ett av skälen till att JAG inte köpte ytterligare en RS!!!
-
uslingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:RS 2 Front och Bak??
Vad skall du med en låda till när du inte har några hästar?
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:RS 2 Front och Bak??
Nm är också nice ;)
-
The Weasel
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:RS 2 Front och Bak??
Så bara för att man inte har 200 hästar så har man inga eller???
Men å andra sidan så har vi som åker TDi ett enormt vrid istället och lägre bränslenota :)
Men å andra sidan så har vi som åker TDi ett enormt vrid istället och lägre bränslenota :)
-
The Weasel
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:RS 2 Front och Bak??
[quote]Nm är också nice ;)[/quote]
Håller med till 100%!!! DIESELPOWER!!!
Håller med till 100%!!! DIESELPOWER!!!
-
ivo_25
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:RS 2 Front och Bak??
jag köpte min på grund av DSG lådan plus att den går så himla bra och bränsle snål e den också.
Jag frågade min återföräljare om ja kunde beställa via honom RS 2 Front och bak men de kunde jag inte. Vet ni var man annars kan köpa såna??
En liten fråga till dig Jonas, har du kört någon gång TDI med DSG låda?? så som det låter på dig så låter det som du inte har. Du borde testa. Plus jag har kört mot en RS 1 och han kunde inte köra ifrån mig. Det är inte dåligt för 140 Diesel HINGSTAR :)
Säger bara en sak DIESELPOWER!!!
Jag frågade min återföräljare om ja kunde beställa via honom RS 2 Front och bak men de kunde jag inte. Vet ni var man annars kan köpa såna??
En liten fråga till dig Jonas, har du kört någon gång TDI med DSG låda?? så som det låter på dig så låter det som du inte har. Du borde testa. Plus jag har kört mot en RS 1 och han kunde inte köra ifrån mig. Det är inte dåligt för 140 Diesel HINGSTAR :)
Säger bara en sak DIESELPOWER!!!
-
jtds
- Bilmodell: Octavia II RS Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:RS 2 Front och Bak??
IVAN
du har intermess.
du har intermess.
-
Krippnet
- Bilmodell: Seat Toledo 1.8T
- Kontakt:
[quote]Plus jag har kört mot en RS 1 och han kunde inte köra ifrån mig. Det är inte dåligt för 140 Diesel HINGSTAR :)
[/quote]
Låter inte speciellt trovärdigt faktist. Antingen var det ingen RS1 eller så var föraren katastrof. Vi har både Golf och Ovtavia med 140hk dieseln på mitt jobb och dom drar inte en Volvo V50 1,8 Flexifuel på motorväg ens engång...
[/quote]
Låter inte speciellt trovärdigt faktist. Antingen var det ingen RS1 eller så var föraren katastrof. Vi har både Golf och Ovtavia med 140hk dieseln på mitt jobb och dom drar inte en Volvo V50 1,8 Flexifuel på motorväg ens engång...
-
ivo_25
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:RS 2 Front och Bak??
Jag vet väl vad är det för bil jag körde mot. Det var en RS 1 men han som körde den var kanske inte så duktig. Men jag har kört mot MÅNGA bilar och alla säger att de går skit bra. Mycket bättre än vad dom trodde.
Brukar faktiskt vara i Helsinborg på StreetRacing och där har jag kört mot många bilar. 3 veckor sen körde jag mot en Trimmad Audi A4 1.8 T. Fick höra att han har 190 + hk. Jag fick jätte bra start och upp till 100 så tog jag honom och sen kom han.
Jag körde även mot en Trimmad RS 2. Han hade ca 245 hk. Där hade jag ingen chans alls. De visste jag redan från början. Men han tyckte att jag hängde på honom hyfsat. Tyckte inte riktigt jag. Han trodde att min bil var chippad med det är den inte än. Så är det. Tro vad du vill men jag säger som det är. Det är ingen sportbil men den går OTROLIGT bra för att vara en Diesel.
Brukar faktiskt vara i Helsinborg på StreetRacing och där har jag kört mot många bilar. 3 veckor sen körde jag mot en Trimmad Audi A4 1.8 T. Fick höra att han har 190 + hk. Jag fick jätte bra start och upp till 100 så tog jag honom och sen kom han.
Jag körde även mot en Trimmad RS 2. Han hade ca 245 hk. Där hade jag ingen chans alls. De visste jag redan från början. Men han tyckte att jag hängde på honom hyfsat. Tyckte inte riktigt jag. Han trodde att min bil var chippad med det är den inte än. Så är det. Tro vad du vill men jag säger som det är. Det är ingen sportbil men den går OTROLIGT bra för att vara en Diesel.
-
Wolverine
??????
Skoda originaldelar kan man köpa hos vilken Skoda-handlare som helst och som sagt beställer man rätt delar enligt bilens utrustning är det inga problem alls.
Mvh Ingmar
??????
Skoda originaldelar kan man köpa hos vilken Skoda-handlare som helst och som sagt beställer man rätt delar enligt bilens utrustning är det inga problem alls.
Mvh Ingmar
-
ivo_25
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:RS 2 Front och Bak??
[quote]Jag frågade min återföräljare om ja kunde beställa via honom RS 2 Front och bak men de kunde jag inte. Vet ni var man annars kan köpa såna??
??????
Mvh Ingmar[/quote]
De visste jag inte. När jag köpte min bil så frågade jag försäljaren om jag kunde köpa RS 2 Front och Bak plus RS vingen men de kunde jag inte sa han. Men men då sa han fel till mig då.
mvh ivan
??????
Mvh Ingmar[/quote]
De visste jag inte. När jag köpte min bil så frågade jag försäljaren om jag kunde köpa RS 2 Front och Bak plus RS vingen men de kunde jag inte sa han. Men men då sa han fel till mig då.
mvh ivan
-
magnusjidetorp
- Bilmodell: Skoda PickUp/Jeep cherokee
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:RS 2 Front och Bak??
Såg på skodas hemsida att RS II sälges med dieselmotor, eller om det var dieselbilen med RS II kit orginal. Kolla, det såg intressant ut.
-
ivo_25
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:RS 2 Front och Bak??
[quote]Såg på skodas hemsida att RS II sälges med dieselmotor, eller om det var dieselbilen med RS II kit orginal. Kolla, det såg intressant ut.[/quote]
Ja, det stämmer. Det finns nu att köpa RS 2 i diselmotor med 170 hk och 350 nm. Inte illa. Sådan hade jag velat ha men än så länge så finns den inte med DSG låda. Jag har körkort bara för automat så det är väldigt trist.
mvh ivan
Ja, det stämmer. Det finns nu att köpa RS 2 i diselmotor med 170 hk och 350 nm. Inte illa. Sådan hade jag velat ha men än så länge så finns den inte med DSG låda. Jag har körkort bara för automat så det är väldigt trist.
mvh ivan