Har ett liiiitet problem jag stör mej något grymt på! På bilträffar när ja låser bilen (Med dosan eftersom tidigare ägare "glömt" använda nyckeln typ) så larmar d ju o allt e frid o fröjd. Men de som var runt min bil på RS-dagen på mantorp förra året vet hur den beter sej efter ett litet tag!
Såfort nånbörjar spela musik går larmet igång. Går det att justera larmet så det inte är lika känsligt? Eller kanske pilla ner låskolv o hela köret så jag kan låsa me nyckeln för då går väl inte larmet igång?
Hjälp behövs nu innan säsong börjar på allvar ;)
MVH Pontus
Larm
-
Pontus81
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
-
Gameburg
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,9TDI
- Kontakt:
Sv:Larm
Hade samma problem med min kupésensor som larmade bara ngn stängde en bildörr lite hårt bredvid min bil :-(
Jag fixade det enkelt genom att dra ur sladden till sensorn och sedan dess har jag inte haft ngt falsklarm.
Sensorn sitter bakom askoppen (demonteras) under stereon. En svart dosa med en skarvad kontakt monterad t v om själva dosan.
/PG
Jag fixade det enkelt genom att dra ur sladden till sensorn och sedan dess har jag inte haft ngt falsklarm.
Sensorn sitter bakom askoppen (demonteras) under stereon. En svart dosa med en skarvad kontakt monterad t v om själva dosan.
/PG
-
Pontus81
- Kontakt:
Sv:Sv:Larm
Låter som om mina problem kan vara lösta då :) Ska testas omedelbart! Tackar så mycket!
MVH
MVH
-
maverick
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Larm
Trycker du två gånger på dosan så stänger du av kupésensorn, och borde inte ha det problemet mer.
Måste låsas så varje gång du vill avaktivera sernorerna.
Måste låsas så varje gång du vill avaktivera sernorerna.
-
Pontus81
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Larm
Mmmmmmmhhhmmmmm....får dunka på ordentligt på musik inne i bilen då o kolla om larmet går iaf :) Tackar för tipsen!