Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
-
Moogle77
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
Tjena..
Jag har köpt en skoda som en snubbe med barn och hund har åkt med.
Resultatet är att stolarna är jätttteeeeee smutsiga.
Har forsökt få dom rena, men akk nej..
Ni som åker med klädselöverdrag...nån som passar stolarna bra?
Om jag vill byta stolar helt och hållet.. kan man slänga i från olika bilar eller måste det va nåt spes.?
Thanku
Jag har köpt en skoda som en snubbe med barn och hund har åkt med.
Resultatet är att stolarna är jätttteeeeee smutsiga.
Har forsökt få dom rena, men akk nej..
Ni som åker med klädselöverdrag...nån som passar stolarna bra?
Om jag vill byta stolar helt och hållet.. kan man slänga i från olika bilar eller måste det va nåt spes.?
Thanku
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
Har du provat med klädseltvätt? Brukar funka kanon. Ett alternativ är att lämna till bilvårdsfirma typ Ditec. Blir nog billigare än att köpa fula överdrag.
-
Moogle77
- Kontakt:
Sv:Sv:Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
Har provat klädseltvätt..blev bättre, men inte nog.
Det finns ingen som tvättar i mitt närområdet och sen är förarstolen helt nersunken så jag funderar på att göra en kudde som jag kan ha under överdraget så den inte syns. Jag måste nästan titta rakt igennom ratten för att se ut så illa är det..
Ingen som har provat nåt överdrag?
Känner du kanske till nån andra stolar man kan köpa?
Det finns ingen som tvättar i mitt närområdet och sen är förarstolen helt nersunken så jag funderar på att göra en kudde som jag kan ha under överdraget så den inte syns. Jag måste nästan titta rakt igennom ratten för att se ut så illa är det..
Ingen som har provat nåt överdrag?
Känner du kanske till nån andra stolar man kan köpa?
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
Tyvärr känner jag inte till nåt bra överdrag. Köpa på skroten blir nog ganska dyrt, men vänta nåra dar. Här finns mängder med Skodaägare som säkert kan ge dig ett bra tips.
-
Kabben
- Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
Kolla om du kan hyra en matt tvätt någon syans, hos mej kan man gå till kemikalieaffäran och hyra,.,,,
blir att se ut som nytt efter en omgång sedan
blir att se ut som nytt efter en omgång sedan
-
Moogle77
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
Har kollat...ingen som har :-(
Överdrag har blivit mitt sista alternativ, men bara man hittar nåt som sitter okej.
Nu har jag en ny fråga med..om nån kann svara på den.
Jag har skurit ut golvmattan i bilen, började med en liten bit, men nu är hela borta av nån anledning... ehem.
I alla fall.. jag vill inte använda samma sura, men vill hitta nåt annat.. Vad? (Ny kostar 1750 på VAG, så lägre pris änn det tack :-)
Överdrag har blivit mitt sista alternativ, men bara man hittar nåt som sitter okej.
Nu har jag en ny fråga med..om nån kann svara på den.
Jag har skurit ut golvmattan i bilen, började med en liten bit, men nu är hela borta av nån anledning... ehem.
I alla fall.. jag vill inte använda samma sura, men vill hitta nåt annat.. Vad? (Ny kostar 1750 på VAG, så lägre pris änn det tack :-)
-
DP
- Bilmodell: Skoda Pick Up
- Kontakt:
Sv:Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
christina in da house:
stolarna är jätttteeeeee smutsiga. Har forsökt få dom rena, men akk nej..
Samma här!!! Bilen har varit "abused" av en snickerifirma före mig och den hade nog inte blivit tvättad innuti på 15.000mil (har nu gått 20.000mil) så för 2 år sedan köpte jag en uppsätning överdrag till "stol typ mindre" på Jula, passade riktigt bra (blev baksätesöverdrag över), för någon vecka sedan hade Lidl bilspecial där hittade jag en uppsättning grå/svarta överdrag för 99.- och dom satt som en smäck (även där blev baksätet över).....
DP says: Med så billiga överdrag kan man byta varje år......
stolarna är jätttteeeeee smutsiga. Har forsökt få dom rena, men akk nej..
Samma här!!! Bilen har varit "abused" av en snickerifirma före mig och den hade nog inte blivit tvättad innuti på 15.000mil (har nu gått 20.000mil) så för 2 år sedan köpte jag en uppsätning överdrag till "stol typ mindre" på Jula, passade riktigt bra (blev baksätesöverdrag över), för någon vecka sedan hade Lidl bilspecial där hittade jag en uppsättning grå/svarta överdrag för 99.- och dom satt som en smäck (även där blev baksätet över).....
DP says: Med så billiga överdrag kan man byta varje år......
-
Moogle77
- Kontakt:
Sv:Sv:Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
[quote]DP in da house:
..köpte jag en uppsätning överdrag till "stol typ mindre" på Jula, passade riktigt bra (blev baksätesöverdrag över), för någon vecka sedan hade Lidl bilspecial där hittade jag en uppsättning grå/svarta överdrag för 99.- och dom satt som en smäck.....[/quote]
Va bra! Kommer du ihåg va dom kallades på Jula/Lidl? På Julas netshop kallas alla Universal passform...
..köpte jag en uppsätning överdrag till "stol typ mindre" på Jula, passade riktigt bra (blev baksätesöverdrag över), för någon vecka sedan hade Lidl bilspecial där hittade jag en uppsättning grå/svarta överdrag för 99.- och dom satt som en smäck.....[/quote]
Va bra! Kommer du ihåg va dom kallades på Jula/Lidl? På Julas netshop kallas alla Universal passform...
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
kolla bara på storleken på stolarna i din bil och hitta nån bil med samma storlek ungefär-dvs golf,polo,corsa,kadett,alla japanska usch-å fy-bilar,osv-den storleken passar din bil-de e ju inte hjärnkirurgi direkt-allt passar ungefär.Annars ett medel som funkar kanon till skitiga inredningar är biltemas-grovrent-blanda dubbelt så starkt eller lite till som står på förpackningen-spraya på gnugga som fan,ducha av,låt torka-klart.Jag gjorde det med inredn. på min felicia(både matta och säten)idioten jag köpte bilen av-grävmasinist-hade kört oljedunkar i bilen ibland och hoppade jämt in i bilen med skitig overall på sig å åkte hem från jobbet.Har aldrig sett nått så skitigt tidigare-den blev 100% ren och fin och lukta gott efter min behandling.
-
DP
- Bilmodell: Skoda Pick Up
- Kontakt:
christina in da house:
Kommer du ihåg va dom kallades på Jula/Lidl? På Julas netshop kallas alla Universal passform
Här är dom som jag köpte på Jula: http://www.jula.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?OrderId=803170600&pf_id=SE-605030 passade finfint och samma färg som både in & utsidan på min primer "Shop Hack". Lidl hette AWA något och var av bättre, tjockare kvalite, Jula överdragen var tunnare (och lättare att montera) men höll 2 år av dagligt slitage.....
DP says: Det är fortfarande en "Shop Hack" och ingen Audi A8'a.....
Kommer du ihåg va dom kallades på Jula/Lidl? På Julas netshop kallas alla Universal passform
Här är dom som jag köpte på Jula: http://www.jula.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?OrderId=803170600&pf_id=SE-605030 passade finfint och samma färg som både in & utsidan på min primer "Shop Hack". Lidl hette AWA något och var av bättre, tjockare kvalite, Jula överdragen var tunnare (och lättare att montera) men höll 2 år av dagligt slitage.....
DP says: Det är fortfarande en "Shop Hack" och ingen Audi A8'a.....
-
helgestahill
- Bilmodell: Octavia RS2
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
http://www.pebe.se/
http://www.artex.se/
snygga och dyra
http://www.artex.se/
snygga och dyra
-
Moogle77
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
Pebe hadde mycket bra :-)
Lite dyrt, men endå...bättre att det sitter snyggt så det inte syns så godt.
Lite dyrt, men endå...bättre att det sitter snyggt så det inte syns så godt.
-
Thomas33
- Bilmodell: Skoda Felicia och Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
Köpte mörkblå svindyra blåa Pebe till min förra bil för några år sedan. När sommaren var slut, så hade klädseln blivit blekt och med en ful oblekt rand där bältena bak hade legat över klädseln.
Numera blir det lågpris och en lång stoppnål för att sy ner klädseln mot den gamla, så att det ser ut som original och håller sig slät och snygg.
Har man bara gett ett par hundralappar, så kan man slänga den när den börjar se lite tråkig ut.
Numera blir det lågpris och en lång stoppnål för att sy ner klädseln mot den gamla, så att det ser ut som original och håller sig slät och snygg.
Har man bara gett ett par hundralappar, så kan man slänga den när den börjar se lite tråkig ut.
-
Moogle77
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ny Klädsel-Passform-Vart köpa?
Hmmm..det va inte bra. Tur att du skrev precis nu för jag skulle beställa..nu blir det lågpris för mig med :-) Bara man hittar nåt vettigt då..