Då var det dags

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
heeke
Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 GLX
Kontakt:

Då var det dags

Inlägg av heeke »

Nu har det blivit dags att lämna in bilen för alla skador som "man" lyckats dra på sig.
Inget är väl egentligen mitt fel men har dragit på det aldeles för länge nu.

Det som ska fixas är:

Barkeringsskada bakfångare (idiot som försökte smita dessutom, så det blev tingsrätten)
Skadeörelse, bilen repad runt om förutom taket. (Polisutredningen nerlagd efter 3v typ, suck)
Viltolycka, väster fram, plåtaskador skärm huv. Lyse blinkers grill mm, famfångare mm. (Vad tusan skulle det rådjuret vara just där den natten för?)

Funderar på att lägga lite i mellan så man får tacket lackat också, borde inte bli allt för dyrt när allt annat ska lackas på försäkringen.

Hade kanske lite tur att föräkringsbolaget vill fixa allt mtp att det handlar om en -97a med lilla 55kW motorn. Dom går ju inte lös på mer än knappa 40 laxar nu.
Jag betalade inte mer än 35.000 för två år sedan (7.200mil på mätaren och en ägare) så jag vill naturligtvis hellre att det blir fixat än att dom löser in den.
granne667
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Då var det dags

Inlägg av granne667 »

fy fan det va en del. bilen kommer bli som ny efter dom är klara med alt
heeke
Kontakt:

Sv:Sv:Då var det dags

Inlägg av heeke »

Ja det är ju det man hoppas på iaf :D

Visst är bara en 97:a med lilla 55kW:arn, men har inte mer än 11500 mil på mätarn så den lär rulla ett tag till och då gör det ju inget med ny lack
heeke
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Då var det dags

Inlägg av heeke »

Hämtade bilen i går.

Oj, oj, en helt ny bil ju :D
Man får sätta på sig vita hanskar nu när man stänger dörarna så man inte får feta fingeravtryck ;)
juanito
Bilmodell: Skoda Octavia combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Då var det dags

Inlägg av juanito »

Det lustiga är att man ofta upplever bilen helt annorlunda, när man lackat om den. Inbillningens makt är stor! :-)
Skriv svar