rs2 säljes

I detta forum skriver vi om Skoda RS 2.
Skriv svar
johnnyb83
Bilmodell: Ocavia kombi 1,6
Kontakt:

rs2 säljes

Inlägg av johnnyb83 »

De har nu blivit dags att sälja min blåa pärla pga ändrade familjeförhållanden....

Lite info om bilen....

Skoda Octavia RS 2,0 TFSI uttagen 20070404
Färg: Raceblåmet.
Karosseri: Halvkombi
miltal: 800mil
Info: 2-zons Klimatanläggning,6x airbag, Antisladdsystem, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Fjärrstyrt c-lås, defa larm, Färddator, taklucka, parkeringsensor bak, Servostyrning, Spoiler bak, Sportstolar (skinn & alcantara), Stolsvärme fram, Svensksåld, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, LM-fälgar 18", Soundsystem (12 högtalare), Radio Audience(cd-växlare 6 skivor), rengnsensor, automatiskt avbländbara ytterbackspeglar, ditec-behandlad, tonade rutor runt om, ace competiton steg2 260hk/360nm (chip & avgassystem.
Bilen är i nyskick och går som ett skott.

Pris: 239000:-

Är det någon som är intresserad är de bara å ringa på 0762-482628 eller skicka ett mail...

Bild finns på länken nedan
http://www.blocket.se/vi/12414596.htm?ca=16_s
Björn S (nalle)

Sv:rs2 säljes

Inlägg av Björn S (nalle) »

SNYGG!! Skulle jag köpa ny bil i år så hade jag slagit till direkt!.
All utr som jag vill ha. men min rullar i 2 år till.

Din blir inte svår såld. men synd på en sån ny fräch bil!!!!
(-:

Lycka till.

//nalle
johnnyb83
Kontakt:

Rs 2 säljes

Inlägg av johnnyb83 »

Tack..... Jo de e e en riktig pärla, tar emot å sälja den men de e inget att göra åt.... Någon som har någon uppfattning om jag ligger rätt i priset?
brma
Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
Kontakt:

Sv:Rs 2 säljes

Inlägg av brma »

Jag tror tyvärr att du ligger för högt i pris, det finns en del likvärdiga bilar på bytbil.com som ligger i samma nivå som din. Om man nu inte är ute efter en trimmad och klar bil vill säga, kommer rätt köpare så kanske men det är svårt att få igen pengarna för trim och ditec mm. Annars är det en helrätt bil!

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2446896

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2559108
rubank
Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
Kontakt:

Sv:Sv:Rs 2 säljes

Inlägg av rubank »

vad skulle du få om du sålde den till en handlare? lägg på 15 papp på det och du har ett någorlunda rimligt värde på privatsidan.
Thomas33
Bilmodell: Skoda Felicia och Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Rs 2 säljes

Inlägg av Thomas33 »

[quote]vad skulle du få om du sålde den till en handlare? lägg på 15 papp på det och du har ett någorlunda rimligt värde på privatsidan.[/quote]
Brukar vara svårsålt när man kommer upp i den prisklassen.
Det är svårt att få köpare att betala över 200,000Kr vid en privataffär och inte få någon garanti på köpet. Handlaren ger 3 till 6 månader garanti och Skodahandlaren 3 mån fri försäkring (Trygga mil) när du köper begagnat. Sedan att den är uttagen för bara ett par månader sedan (uttagen 20070404), kan göra många misstänksamma och helre lägga till och köpa en helt ny. Lekte lite i Skoda bygg bilen själv och fick priset 269 800 kr och då man numera "bara" behöver betala 1% i månaden, så har man en helt ny för 2 698Kr/månad.
johnnyb83
Kontakt:

Rs 2 säljes

Inlägg av johnnyb83 »

Jo de e klart att det blir lite mer svårsålt när man kommer upp i den prisklassen men va ska man göra...... Bilen går som en klocka å trimmet har bara varit på i 100 mil så om man vill kan man ju alltid återställa den till orginal även om de vore synd för den går riktigt gött nu....
Mae
Bilmodell: Skoda Superb Combi
Kontakt:

Sv:Rs 2 säljes

Inlägg av Mae »

Jag fixade en ny RS combi 2007 till min syster och hennes man för 235.000:-
Bilen var inte uttagen och hade inte rullat en meter.
Samma färg som din och med xenon, 18", backsensor, förhöjt golv mm.
rubank
Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Rs 2 säljes

Inlägg av rubank »

[quote][quote]vad skulle du få om du sålde den till en handlare? lägg på 15 papp på det och du har ett någorlunda rimligt värde på privatsidan.[/quote]
Brukar vara svårsålt när man kommer upp i den prisklassen.
Det är svårt att få köpare att betala över 200,000Kr vid en privataffär och inte få någon garanti på köpet. Handlaren ger 3 till 6 månader garanti och Skodahandlaren 3 mån fri försäkring (Trygga mil) när du köper begagnat. Sedan att den är uttagen för bara ett par månader sedan (uttagen 20070404), kan göra många misstänksamma och helre lägga till och köpa en helt ny. Lekte lite i Skoda bygg bilen själv och fick priset 269 800 kr och då man numera "bara" behöver betala 1% i månaden, så har man en helt ny för 2 698Kr/månad.[/quote]

nybilsgarantierna gäller ju fortfarande så det är ju inte så att man sitter i sjön vad det gäller den saken. Det är dessa bilar många gör klipp på då de tappat nästan 30% på nybilspriset (katalogpriset) och man får en bil som precis är inkörd med rätt utrustning och tillbehör. been there done that!!
johnnyb83
Kontakt:

Sänkt pris

Inlägg av johnnyb83 »

[quote]De har nu blivit dags att sälja min blåa pärla pga ändrade familjeförhållanden....

Lite info om bilen....

Skoda Octavia RS 2,0 TFSI uttagen 20070404
Färg: Raceblåmet.
Karosseri: Halvkombi
miltal: 800mil
Info: 2-zons Klimatanläggning,6x airbag, Antisladdsystem, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Fjärrstyrt c-lås, defa larm, Färddator, taklucka, parkeringsensor bak, Servostyrning, Spoiler bak, Sportstolar (skinn & alcantara), Stolsvärme fram, Svensksåld, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, LM-fälgar 18", Soundsystem (12 högtalare), Radio Audience(cd-växlare 6 skivor), rengnsensor, automatiskt avbländbara ytterbackspeglar, ditec-behandlad, tonade rutor runt om, ace competiton steg2 260hk/360nm (chip & avgassystem.
Bilen är i nyskick och går som ett skott.

Pris: 229000:-

Är det någon som är intresserad är de bara å ringa på 0762-482628 eller skicka ett mail...

Bild finns på länken nedan
http://www.blocket.se/vi/12414596.htm?ca=16_s[/quote]

Verkar som ja legat lite högt i pris så nu är den prissänkt till 229 000...
johnnyb83
Kontakt:

¤¤SÅLD¤¤

Inlägg av johnnyb83 »

Nu e pärlan såld... 222 000 fick ja för den... Har införskaffat mig en kombi istället, inte lika rolig bil men lite mer praktisk....
Björn S (nalle)

Sv:¤¤SÅLD¤¤

Inlägg av Björn S (nalle) »

Tja, det var ett "litet" steg ner i familjen...Bra pris du fick.

Bra att du behöll Skoda i alla fall.

//nalle
Skriv svar