Färgkod på blå skoda?
-
bmwjohan
- Bilmodell: Skoda pickup
- Kontakt:
Färgkod på blå skoda?
Hej
Jag har en skoda pickup årsmodell 97 som är typ mörkblå. Är det någon som vet vad den färgen heter exakt eller färgkoden?
Jag behöver köpa färg till den för jag ska rostskyddslaga den. Rostar så in åt helvete. Verkar typ inte finnas något rostskydd på denna bil.
Jag har en skoda pickup årsmodell 97 som är typ mörkblå. Är det någon som vet vad den färgen heter exakt eller färgkoden?
Jag behöver köpa färg till den för jag ska rostskyddslaga den. Rostar så in åt helvete. Verkar typ inte finnas något rostskydd på denna bil.
-
Thomas33
- Bilmodell: Skoda Felicia och Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Färgkod på blå skoda?
Enligt denna:
http://feliciaklub.cz/?id=typy_barvy_pickup
Marin blå J4J4
http://feliciaklub.cz/?id=typy_barvy_pickup
Marin blå J4J4
-
bmwjohan
- Bilmodell: Skoda pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Färgkod på blå skoda?
konstig färgbeteckning. ska det inte vara RGB111 tex?
-
järlan
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Ge mig reg nummer så kan jag ta fram koden.
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
[quote]Ge mig reg nummer så kan jag ta fram koden.[/quote]
kan du kolla färgnummret på min pickis oxå,när du endå håller på vore jag hemskt tacksam.Regnummer:RYB230
kan du kolla färgnummret på min pickis oxå,när du endå håller på vore jag hemskt tacksam.Regnummer:RYB230
-
magnusjidetorp
- Bilmodell: Skoda PickUp/Jeep cherokee
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Färgkod på blå skoda?
Färgkoden på mörkblå skoda heter J4J4 på VAG språk. På en färghandel mm heter den nog något annat.
-
Thomas33
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Färgkod på blå skoda?
Varför trodde inte någon på mig?
Jag sa ju J4J4 från första början. :-)
...övriga färger på pic-up finns i länken jag skickade, men de som inte orkar, så är de här:
3M3M Paprika Red
8Y8Y Frisian Green
D9D9 Petrol green
G1G1 Romantic red
J4J4 Marine blue
Q4Q4 Pastel yellow
T7T7 Grey-white
Övriga Feliciamoddeler här: http://feliciaklub.cz/?id=typy_barvy
Jag sa ju J4J4 från första början. :-)
...övriga färger på pic-up finns i länken jag skickade, men de som inte orkar, så är de här:
3M3M Paprika Red
8Y8Y Frisian Green
D9D9 Petrol green
G1G1 Romantic red
J4J4 Marine blue
Q4Q4 Pastel yellow
T7T7 Grey-white
Övriga Feliciamoddeler här: http://feliciaklub.cz/?id=typy_barvy
-
magnusjidetorp
- Bilmodell: Skoda PickUp/Jeep cherokee
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Färgkod på blå skoda?
Jodå, jag trodde på dig.
-
1669
Hej jag har en ljus blå skoda kan inte hitta färjen
-
Thomas33
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Färgkod på blå skoda?
[quote]Hej jag har en ljus blå skoda kan inte hitta färjen[/quote]
Det finns en på den vanliga Felician som heter 7J7J Light Blue Sky.
http://feliciaklub.cz/?id=typy_barvy_hatchback
Kanske den. Lite små bilder för att kunna se ordentligt, men de som säljer billack har kataloger på alla färger som biltillverkarna använt, så säkrast är att göra ett besök där, för bilen kan vara omlackerad i en färg som inte tillhör Skoda.
Det finns en på den vanliga Felician som heter 7J7J Light Blue Sky.
Kanske den. Lite små bilder för att kunna se ordentligt, men de som säljer billack har kataloger på alla färger som biltillverkarna använt, så säkrast är att göra ett besök där, för bilen kan vara omlackerad i en färg som inte tillhör Skoda.
-
leis
- Bilmodell: Skoda Yeti Outdoor 4x4
- Kontakt:
Hej
Min 98:a har en blå färg som vägverket kallar mörkblå.Kan det vara samma som J4J4 marine blue?? På vänster dörrstolpe står det färgkod nr:L462. Kanske är det samma nyans alltihop.
MVH
Leffe
Min 98:a har en blå färg som vägverket kallar mörkblå.Kan det vara samma som J4J4 marine blue?? På vänster dörrstolpe står det färgkod nr:L462. Kanske är det samma nyans alltihop.
MVH
Leffe
-
leis
- Kontakt:
Hej
MVH
Leffe
MVH
Leffe
-
leis
- Kontakt:
Hej
MVH
Leffe
MVH
Leffe
-
leis
- Kontakt:
Hej
MVH
Leffe
MVH
Leffe
-
Thomas33
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Färgkod på blå skoda?
På Felicia sidan så heter Marinblå också:
zn: 4625, J4J4 Modrá námořní Marine blue.
Borde vara samma, för jag har för mig att det bara skall finnas EN solid mörkblå. Den andra mörkblå är "Deep sea blue metallic" 9460, D7D7 alltså en metalicfärg.
zn: 4625, J4J4 Modrá námořní Marine blue.
Borde vara samma, för jag har för mig att det bara skall finnas EN solid mörkblå. Den andra mörkblå är "Deep sea blue metallic" 9460, D7D7 alltså en metalicfärg.
-
leis
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Färgkod på blå skoda?
Ok Thomas
Jag skall kolla färgnumret hos en firma här i Norrtälje.Jag skall beställa en halv liter lack av dom ock dom brukar ta från Uppsala Billack som är proffs på färg.Jag totalrenoverade en MG för några år sedan och dom lyckades fixa fram rätt färg direkt.Bilen var från 65. (Kolla mina tidigare inlägg i tråden.Man skickar ett svar men det kommer upp i 4 ex.Fattar ingenting men det kan vara en fördel ibland)
MVH Leffe
Jag skall kolla färgnumret hos en firma här i Norrtälje.Jag skall beställa en halv liter lack av dom ock dom brukar ta från Uppsala Billack som är proffs på färg.Jag totalrenoverade en MG för några år sedan och dom lyckades fixa fram rätt färg direkt.Bilen var från 65. (Kolla mina tidigare inlägg i tråden.Man skickar ett svar men det kommer upp i 4 ex.Fattar ingenting men det kan vara en fördel ibland)
MVH Leffe
-
VolvoV8
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
[quote]Hej
Jag behöver köpa färg till den för jag ska rostskyddslaga den. Rostar så in åt helvete. Verkar typ inte finnas något rostskydd på denna bil.[/quote]
Den som nångång har gett sig in på att lacka om en skoda vet hur tunn lacken är! helt sjukt! drar man fram och tillbaks med 240papper en gång så tittar plåten fram! bara för tunna färg-lager och för några färg-lager! Hade det vart dubbelt så mycket färg så hade bilarna klarat sig fint från rost! Så mosa på med riktig grund färg o några lager färg så funkar det!
Jag behöver köpa färg till den för jag ska rostskyddslaga den. Rostar så in åt helvete. Verkar typ inte finnas något rostskydd på denna bil.[/quote]
Den som nångång har gett sig in på att lacka om en skoda vet hur tunn lacken är! helt sjukt! drar man fram och tillbaks med 240papper en gång så tittar plåten fram! bara för tunna färg-lager och för några färg-lager! Hade det vart dubbelt så mycket färg så hade bilarna klarat sig fint från rost! Så mosa på med riktig grund färg o några lager färg så funkar det!
-
leis
- Kontakt:
Ja det skall inte vara mycket till rostskydd heller.Jag kollade in i luckorna som sitter i sidorna på flaket och det fanns faktiskt ett lager med rostskyddsvax där.Vet inte om det kommer från fabriken eller kan vara någon tidigare ägare? Bra med luckorna för man kommer åt bra för att spruta. Borrar man rätt ner så kommer man ut i sparklådan och kan fylla där med. Kanske kör med rå linolja,vi får se vad det blir.
MVH Leffe
MVH Leffe