mer pys från dumpen?
-
kimpa1
mer pys från dumpen?
köpte en beg dump av märket turbosmart, blev lite pys när denna kom på plats men låter ändå lite fjuttigt, går d att ställa in en sådan på nå vis om man vill ha lite mer pys, den e väl inställd på nå halvcirkulerande för att man inte ska full dump, men tänkte om man kan göra nå annan inställning lr nåt för o få till lite mer. satte in ett sportfilter i origburken men blev ingen skillnad, antar att d bara blir d me öppet filter då.
mvh kimpa
mvh kimpa
-
Draco
- Kontakt:
Sv:mer pys från dumpen?
civinco med lmm-simulering = då kan du köra öppen dump
-
kimpa1
Sv:Sv:mer pys från dumpen?
måste man byta hela styrboxen då lr hur funkar d? har en ppc box som ja chippat me från bsr, vill inte lägga ut massa flis på en sån då om den e dyr, fast o andra sidan så här i efterhand ångrar ja lite mitt köp från bsr, dom har inte varit speciellt tillmötesgående där när man mailat dom om saker, nu senast va ja inne o kolla efter sport system o såg att dom fått t min oxå, downpipe me kat o allt, coolt tänkte ja, bara oköpa då, stod att man va tvungen o steg 3 trimma, maila o fråga va d kosta me program varan o va monterig o så skulle kosta, enda svaret ja fick va att dom inte hade steg 3 t min bil. uttömmande svar alltså. undrar ju lte varför dom då satt upp system till försäljning. skrev tbx o undra om dom va intresserade av o sälja ett komplett system överhuvud taget. svara att ja kunde få köpa efter kat. känns fan lite som man kastat dom 8000 i sjön på ppc´n när dom aldrig fixar nå uppgradering lr nåt :-(
-
Hunter
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:mer pys från dumpen?
gå in på civincos sida och kolla.
PPC chip är väl inget att klaga på!
Avgas system kan du köpa på andra ställen ex Ferrita. Jag har Ferrita hela vägen.
Har du chip,avgas och filter så är det ett "Steg 2"
Sen måste du kunne meka själv lite...kapa av bakre original system för att ta bort det och montera resten själv. Enda är ju att man behöver en lift..finns att hyra på vissa ställen. Räkna med 3-5timmars jobb om du inte är van.
PPC chip är väl inget att klaga på!
Avgas system kan du köpa på andra ställen ex Ferrita. Jag har Ferrita hela vägen.
Har du chip,avgas och filter så är det ett "Steg 2"
Sen måste du kunne meka själv lite...kapa av bakre original system för att ta bort det och montera resten själv. Enda är ju att man behöver en lift..finns att hyra på vissa ställen. Räkna med 3-5timmars jobb om du inte är van.
-
Hunter
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:mer pys från dumpen?
Tycker att du ska sätta på original vingen eller köpa ngt mittimellan. Ingen Evo räser du kör :)
Sen har alla X40 trimmare "evo" vingar..våga vägra plast :)
Sen har alla X40 trimmare "evo" vingar..våga vägra plast :)
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:mer pys från dumpen?
tja vill du ha mer pys då kan det kännas som att det du slänger 8 papp i papperkorgen
-
MoPar66
- Bilmodell: Hyundai Trajet
- Kontakt:
[quote]Tycker att du ska sätta på original vingen eller köpa ngt mittimellan. Ingen Evo räser du kör :)
Sen har alla X40 trimmare "evo" vingar..våga vägra plast :)[/quote]
har aldrig förstått det med att sätta en stor parkbänk på bakluckan fördärva en bils utseende på de viset blir ju inte precis snyggt heller men är väl inspirerad av The fast and furios
På med original ellen nån annan slimmad sak som följer karosslinjerna lite
Sen har alla X40 trimmare "evo" vingar..våga vägra plast :)[/quote]
har aldrig förstått det med att sätta en stor parkbänk på bakluckan fördärva en bils utseende på de viset blir ju inte precis snyggt heller men är väl inspirerad av The fast and furios
På med original ellen nån annan slimmad sak som följer karosslinjerna lite
-
kimpa1
e väl en smak sak antar ja, tycker den funkar ok, tror ju förövrigt inte att den påverkar dumpen så mycke ;-)
-
kimpa1
Sv:Sv:Sv:Sv:mer pys från dumpen?
nä ja klagar inte på ppc trimmet, utan på bsr som e lite osmidiga o inte speciellt tillmötesgående, vilket är det som räknas som steg 3 då? e d programvara för komplett sportsystem då? endel säger ju att man inte behöver mappa om för d, o endel att man behöver, men e väl bara o testa o se va som händer antar ja :-)
-
maverick
- Kontakt:
Du behöver inte mappa om, det går ändå.
Men för att få ut maximalt ur steg 3 så måste du ha en mapp anpassad för de modifieringar du gjort. Det gäller oavsett steg.
Men för att få ut maximalt ur steg 3 så måste du ha en mapp anpassad för de modifieringar du gjort. Det gäller oavsett steg.
-
ANDREA$
- Bilmodell: Skoda oktavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:mer pys från dumpen?
Kör själv med civinco bc500, större öppen dump sportsystem med sportkat och downpipe, sportluftfilter,och FIMC. dumpar riktigt fint när man kör på sportkortet.
bilen ska in på gikturbo i oktober för turbo byte + byte av grenrör o div slangar olje slangar då har jag nog steg 3 i bilen o ca 300hk...
bilen ska in på gikturbo i oktober för turbo byte + byte av grenrör o div slangar olje slangar då har jag nog steg 3 i bilen o ca 300hk...
-
kimpa1
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:mer pys från dumpen?
[quote]Kör själv med civinco bc500, större öppen dump sportsystem med sportkat och downpipe, sportluftfilter,och FIMC. dumpar riktigt fint när man kör på sportkortet.
[/quote]
vad kostar civinco då? ny turbo? låter oxå dyrt :-)
[/quote]
vad kostar civinco då? ny turbo? låter oxå dyrt :-)