När bilisterna i Stockholms län nu åter får betala sk trängselavgift råkar en och annan ut för ytterligare otrevligheter : en bekant till mig blev av med sina reg-skyltar och måste nu gång på gång bevisa att det var tjuven och inte han själv som åkte in i resp ut ur stan. Först måste han dock betala avgifterna, oavsett om han var vållande eller ej. Sedan måste han överklaga osv. Han ser just nu ingen annan möjlighet än att byta bil eftersom Vägverket bara ersätter de stulna plåtarna med det gamla numret.
Jag har nu garderat mig genom att skruva fast mina plåtar med rejäla plåtskruvar och därefter har jag borrat sönder kryss-spåret så att någon skruvmejsel inte får grepp längre. Det är visserligen ingen 100%-ig garanti, men det tar betydligt längre tid att stjäla dessa skyltar än att bara peta bort dem med en liten mejsel eller tom en kökskniv. Och det kan ju avhålla tjuvarna från att ens försöka.
Stöld av reg-skylt
-
frings
- Bilmodell: Octavia Ambiente kombi
- Kontakt:
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Stöld av reg-skylt
Helt otroligt att man ens skall behöva bry sig om det här. Folk är idioter som inte bryr sig om vad som är ditt eller mitt, bara för att tjäna nåra kronor...
-
rs_autopower
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
Sv:Stöld av reg-skylt
Ja det kan bli en jäkla soppa av det där....hoppas det löser sig på nåt sätt....vet dock inte hur om inte farbror blå gör en grundligare koll på dennes bil vid en rutinkontroll....troligtvis om han inte är helt blåst så kör han en likadan bil och samma färg som plåtarna tillhör....så risken att han åker dit är ju troligtvis ganska liten tyvärr.
-
heeke
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 GLX
- Kontakt:
Sv:Sv:Stöld av reg-skylt
Det känns ju som om det blir mindre reprisalier att köra utan plåt än en stulen om man nu skulle bli stoppad av her blå.
Å andrasidan så kollas ju inte så mycket vid en rutinkontroll.
Vet om en person som trodde sig få bilen stulen och anmälde det men hittade bilen i parkeringshuset den stod i från början. Tänkte dock inte på att ringa polisen igen. Blev stoppad 3ggr under 2års tid med en "stulen" bil utan att herr blå sa något. Inte förens ägaren undrade varför hon hade gammalt skattemärke uppdagades att bilen fortfarande var anmäld stulen.
Å andrasidan så kollas ju inte så mycket vid en rutinkontroll.
Vet om en person som trodde sig få bilen stulen och anmälde det men hittade bilen i parkeringshuset den stod i från början. Tänkte dock inte på att ringa polisen igen. Blev stoppad 3ggr under 2års tid med en "stulen" bil utan att herr blå sa något. Inte förens ägaren undrade varför hon hade gammalt skattemärke uppdagades att bilen fortfarande var anmäld stulen.
-
leis
- Bilmodell: Skoda Yeti Outdoor 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Stöld av reg-skylt
Otroligt att man inte kan komma till rätta med ett så solklart problem.Man skall väl inte behöva lacka om bilen i en annan färg..
Ibland undrar man hur det står till i knoppen på dom som hittar på alla konstiga regler..
MVH
Leffe
Ibland undrar man hur det står till i knoppen på dom som hittar på alla konstiga regler..
MVH
Leffe