tänkte sätta i larm i min Skoda pickup 1,9 diesel-00
för att fjärrstarta skodan 10-15min inan man slutar jobba på vintern (20 minus)brrrr.
larmet har Dielselkompatibel. Utgång för Wait To Start
Är det startspärr / immobilizer i min skoda diesel ??
är det startspärr / immobilizer i min skoda??
-
skoda 00
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
-
Jester
- Bilmodell: Skoda Felicia Pick Up
- Kontakt:
Sv:är det startspärr / immobilizer i min skoda??
När jag ville få en kopia på min nyckel, till min pick up, fick jag svaret att visst gick det att ordna men att de var tvungna att skicka iväg nyckeln för att klona den då det sitter startspärr i bilen. När jag frågade om det verkligen satt startspärr i bilen så sa dem att det sitter i alla pick up:er. Så med största sannolikhet är din också utrustad med detta.
-
skoda 00
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Sv:är det startspärr / immobilizer i min skoda??
tack för svaret
-
gramse
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:är det startspärr / immobilizer i min skoda??
Det sitter startspärr på alla sålda bilar efter -96 i sverige (även om bilen såldes utan larm etc). Visst finns det säkert några undantag men då på enstaka eller importerade bilar. På din -00 kan jag sätta en begagnad navkapsel på att det är imobilizer.
Om du delar på nyckeln så hittar du en liten fyrkantig svart plast/kisel-bit. Enligt uppgift måste denna finnas i närheten av bilens nyckellås vid start. Byter du nyckel av någon orsak så flyttar du över denna lilla sändare/kiselchip till nya nyckeln.
Om du fixar startspärren via externt larm (för det är ju en bra funktion att ha) så kan du permanentmontera den lilla sändaren i närheten av låset. Då är bilen permanent avimobiliserad. Således borde automatstarten via "fjärrvärmaren" fungera utan strul. Glöm inte att växel i kan generera förödande hål i plånboken men du kanske kör automat?
Jag har inte testat något av ovan info så jag kan inte lova att det fungerar.
Om du delar på nyckeln så hittar du en liten fyrkantig svart plast/kisel-bit. Enligt uppgift måste denna finnas i närheten av bilens nyckellås vid start. Byter du nyckel av någon orsak så flyttar du över denna lilla sändare/kiselchip till nya nyckeln.
Om du fixar startspärren via externt larm (för det är ju en bra funktion att ha) så kan du permanentmontera den lilla sändaren i närheten av låset. Då är bilen permanent avimobiliserad. Således borde automatstarten via "fjärrvärmaren" fungera utan strul. Glöm inte att växel i kan generera förödande hål i plånboken men du kanske kör automat?
Jag har inte testat något av ovan info så jag kan inte lova att det fungerar.