Är octavia rs svårsålda eller?
-
Voyce
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Är octavia rs svårsålda eller?
Ja, har bilen min ute på annons på blocket. Bilen Är mycket fin, aldrig trimmad, svensksåld o har bara gått 7500mil. Vad är haken för att jag inte får nån att nappa? Är det för att det är en -01a eller vad?
Priset är satt på 99 och det är väl varken billigt eller dyrt, priset går ju alltid att diskutera.....om nån nu hade hört av sig =) Men har ju inte ens fått ett mail! Någon mer som sålt RS och känt av det här?
Priset är satt på 99 och det är väl varken billigt eller dyrt, priset går ju alltid att diskutera.....om nån nu hade hört av sig =) Men har ju inte ens fått ett mail! Någon mer som sålt RS och känt av det här?
-
Kem
- Bilmodell: Skoda Yeti 4x4
- Kontakt:
Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
Hade ute min i ca 2 mån innan jag blev av med den. bilder och info finns under min profil.
fick ovilligt gå ner från 115k och släppa iväg den för 95k tillslut, kanon affär för han som köpte den då det var nyskick på alla vis. 9000mil nyservad, nybytta bromsar, hjullager runt om mm
bara avgas och fälgar kostar tillräckligt för att bilen borde varit värd mer.
Sen får man ju fråga sig vilken målgrupp som vill ha en hyffsat ny prestandabil som ändå är billig. Tror inte det är äldre kundkretsen direkt och ungdommar vill väl helst köpa en bil som inte är helt orgianl. Är det chip,avgas,fälgar mm så har man ju sparat in 25k bara där..
fick ovilligt gå ner från 115k och släppa iväg den för 95k tillslut, kanon affär för han som köpte den då det var nyskick på alla vis. 9000mil nyservad, nybytta bromsar, hjullager runt om mm
bara avgas och fälgar kostar tillräckligt för att bilen borde varit värd mer.
Sen får man ju fråga sig vilken målgrupp som vill ha en hyffsat ny prestandabil som ändå är billig. Tror inte det är äldre kundkretsen direkt och ungdommar vill väl helst köpa en bil som inte är helt orgianl. Är det chip,avgas,fälgar mm så har man ju sparat in 25k bara där..
-
MZM
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
Sålde min -03:a i augusti. Den låg endast ute på Tradera. Tog ungefär 1-1,5 månader att få den såld. 8700 mil (service precis gjord). Fick nästan 120 papp för min (det var var jag begärde). Jag hade min mest ute som en intressekoll.
-
Voyce
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
Hm, okej...verkar som man får ha lite is i magen och vänta helt enkelt. Tycker bara det är konstigt att ingen ens hört av sig och frågat om sista priset =)
Kem: Tror det kan va som du säger med, om att ungdomar gärna vill ha färdigstylad/trimmad bil men det måste finnas nåt undantag. Vet ju att jag själv letade originalbil när jag köpte denna =)
Ps. Din octavia var iaf ruggigt snygg!
Kem: Tror det kan va som du säger med, om att ungdomar gärna vill ha färdigstylad/trimmad bil men det måste finnas nåt undantag. Vet ju att jag själv letade originalbil när jag köpte denna =)
Ps. Din octavia var iaf ruggigt snygg!
-
Hunter
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
Det är nog på gott och ont.
Inte så många som känner till bilen mer än bilintresserade killar. Jag körde min volvo 3 år innan jag såg min ögonsten :)
Inte så många som känner till bilen mer än bilintresserade killar. Jag körde min volvo 3 år innan jag såg min ögonsten :)
-
jimyboy
- Bilmodell: Yeti TSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
jag köpte min förra 04a kombi 4700 mil med xenon klima armstöd, inte ett märke på bilen, bara förar platsen som va använd. köpte jag för 110 000 så i mina ögen är 99 000 mkt för dyrt för en 01a
-
Voyce
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
jim lamb: Ja, det var ju ett bra pris. Men det skiljer inte några särskilt viktiga detaljer på en -01a o en -04a och man får inte betala mer för en kombi. Och som sagt, även om nu 99 är för dyrt borde det ju ändå höra av sig nån prutglad typ.
Har iaf justerat ner priset till 94k nu, får se om det hjälper.
Har iaf justerat ner priset till 94k nu, får se om det hjälper.
-
jimyboy
- Bilmodell: Yeti TSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
jag har blivit erbjuden en 05a silvrig sedan 3800 mil med det mesta i, för 110 000 nu. kanske slår till har inte bestämmt mig
-
Voyce
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
Och den är helt 100 i skicket? Inga dörruppslag/repor eller andra defekter?? Isåfall får man gratulera, bra pris.
En kompis sålde en -03a för nån månad sen...gått typ 4500 mil och var i bra skick, men inget märkvärdigt. Han fick iaf 117k för den och den blev såld på nolltid. Därför blir man lite frustrerad =)
En kompis sålde en -03a för nån månad sen...gått typ 4500 mil och var i bra skick, men inget märkvärdigt. Han fick iaf 117k för den och den blev såld på nolltid. Därför blir man lite frustrerad =)
-
falco
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
Min har åkt långt... en 03a 16500 mil inte en repa inga fel 79000 kr hos bilfirma.. tror jag gjorde en bra affär, långt men ägaren har skött den väl och haft den som pendlar bil.
-
MikkoK
- Kontakt:
Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
Köpte min 01:a för 83000:- med 10k mil på mätaren, nyservad, nyrekondad i augusti -06.
-
Voyce
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
Mikko: Jäkla bra pris det! Då ,-06, låg dom ju ändå rätt högt....men kamremmen var inte bytt va?
Jag fick iallafall sålt min bil idag. En kille från Malmö som köpte den för 92000:-
Han var iallafall väldigt nöjd för han hade letat ett tag efter en fin originalare =)
Så nu har jag ingen skoda längre =/
Jag fick iallafall sålt min bil idag. En kille från Malmö som köpte den för 92000:-
Han var iallafall väldigt nöjd för han hade letat ett tag efter en fin originalare =)
Så nu har jag ingen skoda längre =/
-
MikkoK
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
[quote]Mikko: Jäkla bra pris det! Då ,-06, låg dom ju ändå rätt högt....men kamremmen var inte bytt va?
Så nu har jag ingen skoda längre =/[/quote]
Nä, kamremmen bytte jag vid 11800 mil när vattenpumpen la av.
Så nu går den förhoppningsvis ett par år till innan nästa haveri ;)
Så nu har jag ingen skoda längre =/[/quote]
Nä, kamremmen bytte jag vid 11800 mil när vattenpumpen la av.
Så nu går den förhoppningsvis ett par år till innan nästa haveri ;)
-
niklas84
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
Köpte min förra veckan för 75.000. 9600 mil och fullutrustad utom navi. en 01:a. Tycker det var ett fint pris.
-
anderssose
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Kunde fått min 01:a för 70000 men nu är det kört!
-
anderssose
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Kunde fått min 01:a för 70000 men nu är det kört!
-
P.Hagel
- Bilmodell: Skoda Octavia rs
- Kontakt:
Köpte min 03:a kombi för 95.000:-
6.700mil,xenon,s-drag,nya 16" michelin v-däck.
Rimligt för att vara på bilfirma.
-
P.Hagel
- Bilmodell: Skoda Octavia rs
- Kontakt:
Köpte min 03:a kombi för 95.000:-
-
stdccn
- Bilmodell: Octavia L&K
- Kontakt:
Köpte en Octavia 1.8L&K 2000 för 37000 23500 pendlar mil kamrem mm bytt. En massa lull lull som kan krångla kört ca 300 mil ock den drar under 0.80
-
maverick
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Är octavia rs svårsålda eller?
[quote]Köpte en Octavia 1.8L&K 2000 för 37000 23500 pendlar mil kamrem mm bytt. En massa lull lull som kan krångla kört ca 300 mil ock den drar under 0.80[/quote]
Jäkligt billigt.
Jäkligt billigt.