Lampan i bageutrymmet slockar inte
-
Stubbe
- Bilmodell: Skoda felicia kombi 1,6
- Kontakt:
Lampan i bageutrymmet slockar inte
Precis som rubriken antyder så vill lampan i bagageutrymmet på min skoda felicia kombi ibland inte slockna när jag stänger bagageluckan. Vissa gånger slocknar den när jag stänger men tänds sedan igen och förblir tänd när jag stänger eller öppnar någon annan dörr. Någon som vet vart brytaren till denna lampa sitter någonstans eller hur man kan åtgärda detta?
-
Landell
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Lampan i bageutrymmet slockar inte
Låter som att ditt lås i luckan inte funkar som det ska.. Men det är konstigt att det blir när du öppnar en annan dörr.. Slocknar den inte om du låser bilen? Kolla på instrumentpanelen om det indikeras när du öppnar bagageluckan och varje dörr för sig.. Då kan du ju se om det är någon kontakt i någon dörr som inte funkar som den ska..
Testa att öppna o stäng varje dörr flera ggr om det nu är så att det är glapp..
Testa att öppna o stäng varje dörr flera ggr om det nu är så att det är glapp..
-
Stubbe
- Kontakt:
Sv:Sv:Lampan i bageutrymmet slockar inte
Jo, det där med låset kan stämma, jag har nämligen ingen låskolv på bakluckan. Jag öppnar luckan med handtaget brevid förarsätet, och när jag stänger luckan så låses den ju. Jag kan alltså inte öppna min lucka med nyckel. Det var nog när jag smällde igen en bakdörr som lampan tändes igen efter att jag lyckats stänga luckan och lampan slockna. Det känns som att det skulle kunna vara nått glapp som påverkades av vibrationerna när jag smällde igen dörren eller nått.
-
Stubbe
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Lampan i bageutrymmet slockar inte
glömde...det spelar ingen roll om jag låser bilen, det lyser ändå. Och ingenting lyser på instrumentpanelen när jag öppnar någon lucka eller dörr, men det brukar det väl inte göra? Kanske på nyare felicior, min är från -97, har kört ett par andra felicior men inte lagt märke till att det lyser någor på instumentpanelen när man har någon dörr öppen, men har nog inte kört någon felicia nyare än -97 dock.