Hej
Jag har en Felicia 1,9 D-99 och idag upplevde jag något nytt då jag var ute på vägarna. I långsam fart med kraftiga rattutslag åt höger eller vänster noterar jag ett kraftigt dunkande ljud som låter som om något håller på att gå sönder. I högre hastighet har jag inte noterat detta ljud. Däcken sitter fast och allt verkar stabilt.
I samband med detta nya ljud noterar jag också lite otrevliga skakningar i ratten i lägre farter, Även efter svängen då jag rätat ut kursen och kör rakt fram. Känns nästan som något vore i obalans.
Bilen har i 99 fall av hundra tidigare varit helt problemfri men undrar nu vad för typ av problem jag har med den. Kan det vara en drivknut eller är det mer än ett fel?
Vore tacksam för svar
Drivknut eller vad?
-
dr boy
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
Korny
- Bilmodell: Seat Leon 4WD
- Kontakt:
Sv:Drivknut eller vad?
Finns också en möjlighet att det är ett hjullager som gett sig....
Hissa upp bilen fram och rucka hjulet så känner du om det glappar, om inte så är det sannolikt en drivknut som gett upp....
Hissa upp bilen fram och rucka hjulet så känner du om det glappar, om inte så är det sannolikt en drivknut som gett upp....
-
dr boy
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Drivknut eller vad?
Tack, Har också noterat att om jag trycker in kopplingen så upphör ljudet helt och hållet.