Jag funderar lite smått på att sälja min felicia och kanske skaffa en oktavia i sommar istället då jag inte har så stort behov av bilen just nu. Jag undrar hur mycket man skulle kunna ta för den? någon som är insatt? På blocket varierar priserna på felicior från 97 väldigt mycket.
Bilen är en felicia kombi glx årsmod 97.
den har gått 9400mil och är nybesiktigad ua.
Ej Servo/elhissar/speglar
Kopplingen är bytt för ca 500mil sedan.
Bromsklossar fram är nybytta.
Bakluckan ska bytas i veckan och den nya är rost och buckelfri och kommer från en felicia årsmod 2000 (metallic grön,samma färg som min bil)
Bra dubbdäck ca 8mm mönsterdjup sitter på plåtfälg.
Sommardäck och reservhjul saknas.
I framdörrarna sitter högtalare från MDS. Nya högtalare från biltema bak.
Säljer förmodligen bilen utan min cdspelare och subwoofer som nu ligger i bagaget.
Någon som kan uppskatta vad denna bil kan vara värd?
Rimligt Pris för felician?
-
Stubbe
- Bilmodell: Skoda felicia kombi 1,6
- Kontakt:
-
Bulan
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi RS
- Kontakt:
Sv:Rimligt Pris för felician?
Ca 12-15.000 kr.
-
Bulan
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Rimligt Pris för felician?
[quote]Ca 12-15.000 kr.[/quote]
Hm... du kanske kan lägga på ytterligare ett par tusenlappar.
Hm... du kanske kan lägga på ytterligare ett par tusenlappar.
-
Stubbe
- Bilmodell: Skoda felicia kombi 1,6
- Kontakt:
Sv:Sv:Rimligt Pris för felician?
ok, hade hoppats på uppskattningar lite lite närmare 20.000 ;)
Men jag antar att saknaden av servo och sommardäck osv drar ner lite. Sommardäck och nytt reservhjul kan jag ju iof fixa innan jag säljer. Glömde skriva förut att bilen ser ut som ny invändigt och utvändigt om man inte räknar med bagageluckan (rost), men den ska ju snart bytas ut mot en nästan ny. (bilen som nya luckan kom ifrån hade bara gått lite över 1000 mil)
Men jag antar att saknaden av servo och sommardäck osv drar ner lite. Sommardäck och nytt reservhjul kan jag ju iof fixa innan jag säljer. Glömde skriva förut att bilen ser ut som ny invändigt och utvändigt om man inte räknar med bagageluckan (rost), men den ska ju snart bytas ut mot en nästan ny. (bilen som nya luckan kom ifrån hade bara gått lite över 1000 mil)
-
kgha
- Bilmodell: Skoda Felicia kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Rimligt Pris för felician?
Utan rost och med ny koppling är det väl inte orimligt med 18-20 tusen menbara under förutsättning att kamremmen var bytt också. Annars skulle jag försöka pruta åtminstone 3000.