hackig gång

I detta forum skriver vi om övriga modeller.
irriterad
Bilmodell: Skoda 2,0 fsi
Kontakt:

hackig gång

Inlägg av irriterad »

Hej,

Nu har det hänt igen, bilen har börjat gå hackigt i såväl hög fart som låg. Det hela började för ca 1 månad sendan då motorn hackade till och motorlampan började blinka. Jag åkte ner till verkstaden och de bytte tändspole på ettans cylinder, allt enligt datans felkoder. Bilen gick därefter bra ett par dagar sedan häde det igen, åkte dit igen och det var misständning på ettans cylinder igen, sporadiskt.Verkstaden var frågande till detta. Skulle återkomma. Under tiden att jag väntade på detta tilltog problemet, motorlampa blinkar samt motorn rycker, och jag lämnade in den igen, nu misstände även 2:ans cylinder sporadiskt enl vag com. De bytte nu ut alla fyra tändspolar. Körde bilen utan problem i fyra dagar sen återkom det igen, först blinkade motorlampan för att sedan övergå till att vara konstant tänd. Skall lämna in den imorgon för avläsning. Någon som har ngr tipps, grymt tacksam.

/E
mikael1977
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:hackig gång

Inlägg av mikael1977 »

Det skulle kunna vara luftmassemätaren (LMM) men då borde det gett utslag på vag-com...
Den har en tendens att säcka ihop och ge lite ojämn/ryckig gång.

/M
irriterad
Kontakt:

Sv:Sv:hackig gång

Inlägg av irriterad »

Hej,

Lämnade in bilen idag och de körde diagnosen, visade på sporadisk misständning på ettans cylinder, igen... Så nu har de tagit in den och jag får svar imorgon vad det kan vara för fel. Meken nämnde insprutningen till ettan cylinder, alternativt kan det vara så att den nya tändspolen som monterades på ettans var dålig den med. Vi får se vad de säger imorgon. Frågade om LMM, men då skulle det precis som du säger dyka upp på vag-com.
irriterad
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:hackig gång

Inlägg av irriterad »

Nu har de bytt spole på¨ettans igen samt alla tändstift. Gick bra i ett par dagar sen hände det igen nu i helgen. Nu ska de byta vpk ventil tror den heter så. Några tips?
reksi
Bilmodell: Skoda suberb
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:hackig gång

Inlägg av reksi »

vad har du för skoda kanske du har som jag på suberben att vaacumslangen til vevstakesventilatisionen är trasig eller vad den heter ? då lyste min motorlampa å bilen gick illa vem vet men kolla detta
Skriv svar