Dålig radiomottagning
-
hasseg
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Dålig radiomottagning
Hej
Jag har en Skoda Octavia 2006 (stream radion) och tycker radiomottagningen är dålig. Speciellt när man åker i närheten av högspänningledningar då det blir riktigt dåligt en liten stund. Har aldrig upplevt det på någon annan bil. Någon som upplevt något liknande ?
Mvh
Hans
Jag har en Skoda Octavia 2006 (stream radion) och tycker radiomottagningen är dålig. Speciellt när man åker i närheten av högspänningledningar då det blir riktigt dåligt en liten stund. Har aldrig upplevt det på någon annan bil. Någon som upplevt något liknande ?
Mvh
Hans
-
skuggi
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 1,9tdi
- Kontakt:
Sv:Dålig radiomottagning
Jag har en octavia 06, jag upplever att det är betydligt sämre mottagning på radion, på den än tex toyotan som jag använder oxå. Kör mycke fjällvägar, jag började tro att de va nå fel med antennen..men det verkar inte så.
skriv gärna om du vet vad man kan göra till att få bättre mottagning
skriv gärna om du vet vad man kan göra till att få bättre mottagning
-
Adjunkt
- Bilmodell: Skoda Superb
- Kontakt:
Sv:Sv:Dålig radiomottagning
Jag hade problem med radiomottagningen på en tidigare golf -00, fabia -02 och min nuvarande rs-01. Fick bara in kanaler ibland ibland inte. Reservdelspersonalen på bilmetro sa att det behövs en antennförstärkare i alla VAG-bilar. Tvivlar dock att alla skulle behöva det, men jag köpte dock en antennförstärkare som monteras på ISO-kablarna. Blev mycket bättre efter det. Nu fungerar allt klockrent. Den finns att köpa på bilmetro. Värt en test.
-
uabtorw
- Bilmodell: Skoda FABIA II
- Kontakt:
Hej, Har också dålig mottagning i min RS-07. Engströms i Linköping hat tom bytt ut min radio men det är fortfarande uselt på P1 (jo, jag är nästan pensionär) och på andra kanaler. Verkar vara något genomgående.
Är det någon som fått till bättre mottagning med annan antenn eller antennförstärkare?
//Tor
Är det någon som fått till bättre mottagning med annan antenn eller antennförstärkare?
//Tor
-
uabtorw
- Kontakt:
Hej, Har också dålig mottagning i min RS-07. Engströms i Linköping hat tom bytt ut min radio men det är fortfarande uselt på P1 (jo, jag är nästan pensionär) och på andra kanaler. Verkar vara något genomgående.
//Tor
//Tor
-
uabtorw
- Kontakt:
//Tor
//Tor
-
yztaz
- Bilmodell: Skoda fabia
- Kontakt:
Sv:Sv:Dålig radiomottagning
Va kass det här är, har samma problem med radion, bytte förstärkaren men det hjälpte inte.
Det verkar ju vara många som har samma problem på fabian,
fundrar på att byta antenn helt.
Tor, postat tre gånger då är du pensionär ;~)
Det verkar ju vara många som har samma problem på fabian,
fundrar på att byta antenn helt.
Tor, postat tre gånger då är du pensionär ;~)
-
Ape
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Dålig radiomottagning
Jag har en Octavia-07 bor i Sthlm och får knappt in någon av P1-P4 kanalerna som borde vara de starkaste, urusel mottagning. Felet kom plötsligt, fungerade u.a då jag köpte bilen
-
Ape
- Kontakt:
Jag har en Octavia-07 bor i Sthlm och får knappt in någon av P1-P4 kanalerna som borde vara de starkaste, urusel mottagning. Felet kom plötsligt, fungerade u.a då jag köpte bilen
-
Ape
- Kontakt:
-
Andrej
Sv:Sv:Sv:Sv:Dålig radiomottagning
Mycket tråkigt att höra, inget jag upplever på min octavia 09a.
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Dålig radiomottagning
[quote]Jag har en Octavia-07 bor i Sthlm och får knappt in någon av P1-P4 kanalerna som borde vara de starkaste, urusel mottagning. Felet kom plötsligt, fungerade u.a då jag köpte bilen[/quote]
Om problemet kom plötsligt, kontrollera antennen om skador finns, byt förstärkare. Annars, ta bort antennen spruta in elektronikrengörning i hålet. Funkar inte detta ta bort foten och rengör plåten, täta vid återmontering.
Om problemet kom plötsligt, kontrollera antennen om skador finns, byt förstärkare. Annars, ta bort antennen spruta in elektronikrengörning i hålet. Funkar inte detta ta bort foten och rengör plåten, täta vid återmontering.
-
rollerblademan
- Bilmodell: Praktik
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dålig radiomottagning
hur monterar man bort foten på en Praktik?
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dålig radiomottagning
[quote]hur monterar man bort foten på en Praktik?[/quote]
Vart sitter antennen?
Om den sitter i taket baktill så är det som på alla andra.
Lossa plastlister/en som håller innertacket bak, tag bort tätlisten om det behövs, tryck försiktigt ned innertaket så att du kommer åt muttern med en passande nyckel. Bort med muttern, upp med foten, lossa antennkabeln. Kontrollera rost m.m. Rengör, och täta vid montering.
Vart sitter antennen?
Om den sitter i taket baktill så är det som på alla andra.
Lossa plastlister/en som håller innertacket bak, tag bort tätlisten om det behövs, tryck försiktigt ned innertaket så att du kommer åt muttern med en passande nyckel. Bort med muttern, upp med foten, lossa antennkabeln. Kontrollera rost m.m. Rengör, och täta vid montering.
-
redshift
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dålig radiomottagning
Hade problem med min -05. Bytte antenn till en från Biltema och nu funkar mottagningen perfekt.
/Jan
/Jan
-
rikardbjork
- Bilmodell: Skoda Octavia LX
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dålig radiomottagning
samma fel på min gamla octavia 1998, kör cd istället :O)
-
rikardbjork
- Kontakt:
-
rikardbjork
- Kontakt:
-
rikardbjork
- Kontakt:
-
Pfaff!
- Bilmodell: Skoda Octavia & Fabia
- Kontakt:
Hmm.
verkar vara ett återkommande problem med dålig mottagning.
Äger en lyxutrustad 1,4 TDI Greenline '09 med "Dance" radio. Klarar knappt att få in någon station - utom en massa danska nära kusten - utanför centrum.
Rev ut radion bara för att konstatera att det var OK i den ändan av snöret. Jag har inte riktigt lust att lossa på innertaket för att titta på antennfästet, men det är kanske enda möjligheten att komma tillrätta med felet som verkar vara korrosion?
Jag har haft en lång rad bilar ur Volkswagen-familjen sedan tidigt 70-tal och aldrig haft ett liknande problem förut.
verkar vara ett återkommande problem med dålig mottagning.
Äger en lyxutrustad 1,4 TDI Greenline '09 med "Dance" radio. Klarar knappt att få in någon station - utom en massa danska nära kusten - utanför centrum.
Rev ut radion bara för att konstatera att det var OK i den ändan av snöret. Jag har inte riktigt lust att lossa på innertaket för att titta på antennfästet, men det är kanske enda möjligheten att komma tillrätta med felet som verkar vara korrosion?
Jag har haft en lång rad bilar ur Volkswagen-familjen sedan tidigt 70-tal och aldrig haft ett liknande problem förut.