Reparationsråd

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
arvid
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Reparationsråd

Inlägg av arvid »

Hej!

Jag är högst okunnig när det gäller bilar och skulle behöva lite hjälp. Jag har en pigg liten Skoda Felia 1,6 l -98 som dessvärre har börjat ta en hel del stryk. Ingen försäkring förutom trafik.

För några veckor sedan försökte någon slå sönder vindrutan, vilket som tur är inte lyckades. En rejäl spricka uppstod dock. Den är inte i synfältet för föraren men rör sig relativt snabbt (1 cm på två veckor). De som försökte ta sönder rutan lyckades dock med bilen bakom (och kanske framför). Min bil var alltså täckt av glasskärvor och repig lite överallt.

Dessutom är ett dimljus fram borta... med fäste och allt. Samt Skodamärket fram som någon gangster tagit som trofé.

Bilen går i övrigt fint, men behöver nog servas ordentligt snart... var gör man det bäst?

Nu tänkte jag höra med er som kan bättre vad jag skall göra. Ska bilen lämnas in på någon auktoriserad verkstad och ska jag bara be dem ordna allt? Det känns instinktivt dyrt. Kan man leta delar på skroten? Och om man hittar, vem installerar billigt (Stockholmstrakten alt Örebro)?

Jag är tacksam för all hjälp. Ledsen för alla dumma frågor, känner mig lite som en analfabet.