Har ett problem. Högra bakdörren vägrar att låsas upp! Jag har försökt allt känns det som, även tryckt på låsa-upp knappen inne i bilen.
Är det någon här inne som vet vad det kan vara för fel? Jag har ju garanti kvar så jag skulle ju bara kunna lämna in bilen, men det kanske är ngt jätte enkelt som jag inte har tänkt på?
Sen en annan grej. Det immar igen på insidan av rutorna. Jag antar att det inte skall vara så? Har jag fått ett måndags ex? Eller finns det nån som varit med om samma sak?
Dörr låses inte upp
-
trummis1
- Bilmodell: Skoda octavia RS2
- Kontakt:
-
tosses
- Bilmodell: Skoda Octavia II Combi
- Kontakt:
Sv:Dörr låses inte upp
ang dörrlåset så skulle jag tro att det är låsmotorn i dörren som har sagt upp sig... ang imma på rutorna så är det två saker jag direkt kommer på.
1. Har du tygmattor i bilen? Isf byt dom till gummimattor istället under vintern. Man drar ofta med sig en massa fukt in bilen med skorna. Eftersom att det är tyg så tar det ganska länge för fukten att torka ordentligt.
2. Ett ganska vanligt problem på octavia 2 och 1 är att det läker in vatten genom dörrarna eller torpedväggen, och då hamnar det i golvmattan (som är av tyg) och det tar som sagt evigheter innan det torkar. Och så länge det är fuktigt så kommer det att imma.
Det finns säkert en massa andra saker det kan vara men det var vad jag kom på just nu.
1. Har du tygmattor i bilen? Isf byt dom till gummimattor istället under vintern. Man drar ofta med sig en massa fukt in bilen med skorna. Eftersom att det är tyg så tar det ganska länge för fukten att torka ordentligt.
2. Ett ganska vanligt problem på octavia 2 och 1 är att det läker in vatten genom dörrarna eller torpedväggen, och då hamnar det i golvmattan (som är av tyg) och det tar som sagt evigheter innan det torkar. Och så länge det är fuktigt så kommer det att imma.
Det finns säkert en massa andra saker det kan vara men det var vad jag kom på just nu.
-
trummis1
- Bilmodell: Skoda octavia RS2
- Kontakt:
Sv:Sv:Dörr låses inte upp
Tack Tobias för svaret. Jag byter ut tygmattorna med en gång. Ang dörrlåset så får la jag låta skoda ta hand om det.