Fukt i bilen, känt fel ?

I detta forum skriver vi om Skoda RS 2.
wegen
Bilmodell: Skoda octavia rs tdi
Kontakt:

Fukt i bilen, känt fel ?

Inlägg av wegen »

Har fått fukt i bilen, märkte det när jag tvättade bilen för ett par veckor sedan. Under golvmattan i baksätet till vänster var det fuktigt. Har inte märkt något tidigare iom det varma vädret, men nu när det är minusgrader har jag ett helvete med att skrapa rutorna invändigt varenda gång jag ska använda bilen... Ringde min återförsäljare här och de sa att det inte var något vanligt fel gällande octavia 2, men däremot Fabia. Någon som har haft samma problem ? Goodwill från skoda ? Tyvärr gick nybilsgarantin ut sista september...
Lite hjälp hade uppskattats !
wegen
Bilmodell: Skoda octavia rs tdi
Kontakt:

Sv:Fukt i bilen, känt fel ?

Inlägg av wegen »

Lämnade in bilen för service igår. I samband med den mailkontakten jag hade med Atteviks bil några dagar innan mailade jag han om tråden jag skrivit på rsklubbens forum. Jag bad han kolla upp med skoda sverige om de hade något känt fel ang. fukt i bilen på octavia 2or.
När jag senare igår hämtade bilen så hade de fixat mitt problem och tätat alla dörrpaneler bakom dörrinredningen. Det visade sig att ett x antal tusen (fåtal bilar iaf) med vissa serienummer hade haft problem med fukt som kom in. Samt att de bytte en sensor som hade nåt med partikelfiltret att göra. Allt kostnadsfritt fastän garantin gått ut !
Så om ni har problem med fukt, be din verkstad kolla om din bil finns i den serien av bilar som detta gäller !
nilslennart
Bilmodell: Skoda octavia 3
Kontakt:

Inlägg av nilslennart »

Jag har haft motsvarande problem med min Skoda Supberb.

lelle
ravaboos
Bilmodell: Skoda TSI 122
Kontakt:

Inlägg av ravaboos »

Haft samma problem rs-06. Läckte in på passagerar sidan. På servicen kollade upp detta visade sig att det var fukt i samtliga dörrar. Visst mycket vanligt på både skoda & golf V
Skriv svar