SkodaRs Vs Lexus 200
-
tiger
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs
- Kontakt:
SkodaRs Vs Lexus 200
Hej på er !
Jag tänkte säga att ni behöver inte vara oroliga om ni möter en Lexus 200.
Idag tog jag ett race med Lexus 200 var uppe i 210km då snackar jag om fart :)
Med min 50kilo tunga bas låda i skuffen så van jag duellen:) =Lexus hann inte med riktigt Rsen är pigg från början sen vet jag fan var turbon tog vägen ??????
Mvh Rs Tiger
Jag tänkte säga att ni behöver inte vara oroliga om ni möter en Lexus 200.
Idag tog jag ett race med Lexus 200 var uppe i 210km då snackar jag om fart :)
Med min 50kilo tunga bas låda i skuffen så van jag duellen:) =Lexus hann inte med riktigt Rsen är pigg från början sen vet jag fan var turbon tog vägen ??????
Mvh Rs Tiger
-
TurboMartin
Sv:SkodaRs Vs Lexus 200
Visst är det kul att dra ifrån, 210 knyck herregud! Hade du vinterdäck på??
I och för sig är det väl inte jättekonstigt eller, har inte den bara 150 eller 160 häst nånting? Bör väl väga lite mer också. Blir ju värre om du hittar en IS300 med sexan, ännu värre om du hittar en kompressormoddad, dom har väl sålt några sådana tror jag. Den har jag varit sugen på som sjutton, men det bär ju emot att köra japps och jag vill inte ens tänka på vad reservdelarna kostar till en Lexus.
Själv tycker jag RSen inbjuder till rejs, många fler som hakar på eller stressar när man kör RS, och det är ju kul!
I och för sig är det väl inte jättekonstigt eller, har inte den bara 150 eller 160 häst nånting? Bör väl väga lite mer också. Blir ju värre om du hittar en IS300 med sexan, ännu värre om du hittar en kompressormoddad, dom har väl sålt några sådana tror jag. Den har jag varit sugen på som sjutton, men det bär ju emot att köra japps och jag vill inte ens tänka på vad reservdelarna kostar till en Lexus.
Själv tycker jag RSen inbjuder till rejs, många fler som hakar på eller stressar när man kör RS, och det är ju kul!
-
Jens_G
- Bilmodell: Ford Fiesta ST 150
- Kontakt:
Sv:Sv:SkodaRs Vs Lexus 200
Måste hålla med om att det är kul att köra RS. Många som retar sig på att de blir omåkta av en Skoda =).
-
Andy*Cupra*
- Bilmodell: Octavia RS2
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:SkodaRs Vs Lexus 200
Jepp!
Det är därför det skulle vara så kul att ha ca 300bhp!
Men fan vad det kostar!
Vad tror ni man kan få ut av en k04 med grenrör, spridare från en S3? 260hk?
Det är därför det skulle vara så kul att ha ca 300bhp!
Men fan vad det kostar!
Vad tror ni man kan få ut av en k04 med grenrör, spridare från en S3? 260hk?
-
Macke
- Bilmodell: RS combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:SkodaRs Vs Lexus 200
jo,det kostar fläsk.x40 klubben garvade ihjäl sig tydligen när de pratat med gregor om att han lagt 90 papp på motorn,skulle dom göra det så skulle de tydligen köra mitten 12:or......
-
korpen
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:SkodaRs Vs Lexus 200
Racea lite själv igår gick så där eftersom jag inte var berädd på att det var race.
Jag gasade på som vanligt vid rödljuset och vid min sida var en alfa 156 (150 hk) som gasa på och körde nosen förbi mig !! i med tvåan och trampa till med ända resultatet att däcken spinner (roligt med vinterdäck) Tänkte nu "ALDRIG!!" och försökte få lite fäste Alfan var nu en billängd före när vi for förbi gamla ARLA fabriken och upp för backen. Men jag började hämta in hadde nosen förbi i högerkurvan vid backkrönet (gick nu i 110 vilket var intressant då kurvan e brant och fästet inte var så där lysande) efter det släppte jag honom då farten var uppe i 120-130 på 50 väg och när man inte är 18 längre så inser man följderna av sån framfart. Väntar nu med spänning på lite vår så sommar pjukken åker på och man får testa bilen på riktigt (typ) sedan e det ju synd att garantin är 2 år så man inte kan chippa
Lite kul måste gamla gubbar få ha också ;-)
Jag gasade på som vanligt vid rödljuset och vid min sida var en alfa 156 (150 hk) som gasa på och körde nosen förbi mig !! i med tvåan och trampa till med ända resultatet att däcken spinner (roligt med vinterdäck) Tänkte nu "ALDRIG!!" och försökte få lite fäste Alfan var nu en billängd före när vi for förbi gamla ARLA fabriken och upp för backen. Men jag började hämta in hadde nosen förbi i högerkurvan vid backkrönet (gick nu i 110 vilket var intressant då kurvan e brant och fästet inte var så där lysande) efter det släppte jag honom då farten var uppe i 120-130 på 50 väg och när man inte är 18 längre så inser man följderna av sån framfart. Väntar nu med spänning på lite vår så sommar pjukken åker på och man får testa bilen på riktigt (typ) sedan e det ju synd att garantin är 2 år så man inte kan chippa
Lite kul måste gamla gubbar få ha också ;-)
-
Andy*Cupra*
- Bilmodell: Octavia RS2
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:SkodaRs Vs Lexus 200
Och hur gammal är en gammal gubbe då ? :)
-
elmaco
- Bilmodell: Skoda Octavia RS 2
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:SkodaRs Vs Lexus 200
som fd ägare till 156 och jag har även kört mycket is200 så kan jag säga att alfan (155hk) har ganska mycket att komma med mot rs, framförallt i lite kurvigare vägar... men däremot lexusen har inte en suck... (snackar då originalbilar). Lexus är slööö på alla sätt och vis, förvisso ganska körglad men 6:n i den har inte det där lilla extra. Alfan dock har ett underbart chassi/väghållning, även på halt väglag... den känns som om den aldrig skulle kunna släppa... och den motorn... varva den lite så får man nästan rysningar... efter 4000 varv så händer det grejer... nog för att jag tycker om min rs och turbo... men jag kan än idag längta tillbaka till alfan... fast rattlåsrace så är det ingen match för rs... då klår den båda dom andra bilarna...