Fabia suger..

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
Mallanbrallan
Bilmodell: Skoda fabia
Kontakt:

Fabia suger..

Inlägg av Mallanbrallan »

Nu när jag äntligen fixat servot så började ABS lampan lysa.. Misstänker att den inte e trasig då en vän hävdar att detta händer ofta på fabian, men jag ska undersöka detta.
Men mina problem e inte slut för det.. För jag har även ett trasigt hjullager, hö fram.
Någon som vet om detta är svårt å göra själv, alt. en bra verkstad för det (ej bromma då), jag bor i liljeholmen.. Men de känns som ett billigare alternativ å försöka själv..
Tack för all hjälp jag kan få!!
fabia rs
Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT

Sv:Fabia suger..

Inlägg av fabia rs »

För det första så kan du lägga in i din info vilken årsmodell och motor du har, det kan underlätta vid ev funderingar kring dina problem.
Sedan är det inte så lätt att byta hjullager fram på en Fabia då lagrena är pressade och kräver mycket vana eller special verktyg och en press att byta!!!

Ang ABS-lampan så är det den ända fel indikatorn som släcker sig själv!! dvs att den känner av varje gång du slår på tändningen så kollar den av systemet och hittar den inget fel så lyser den inte!!!
Kom ihåg att ABS-lampan och Motor-lampan INTE får lysa på besiktningen!!!!

Mvh Karlzzon
Bilmodell: Skoda Fabia 1,4 -01
Kontakt:

Inlägg av »

Hjullagren på Fabia är en en historia för sig själv.
Dom är av så dålig kvalite att jättemånga får problem
redan efter några tusen mil. STOR skandal.
Jag hade en ABS-lampa som lyste hela tiden. Det framkom
till slut att Skodaverkstan i Södertälje inte hade pressat in framhjulslagret ordentligt vid byte.( Betr. Brommaverkstan, alla verkar lika dåliga)
Hälsningar
rollarocken
Bilmodell: Skoda Fabia Elegance TSI 86
Kontakt:

Inlägg av rollarocken »

hjullager ska du inte byta själv om du inte är "expert" inom området för det krävs specialverktyg och utrustning
själv måste jag också byte ett lsger i fram men ska lämna in bilen till skoda i sätra
Skriv svar