Morrn, hade lite problem att bilen ryckte lite då o då, detta blev bara värre o värre. Till slut gick den knappt att köra.
Körde till verkstad och stod o pratade med dem samtidigt som pickisen stod på tomgång. Då börjar den gå på 3 burkar.
Jahapp, lämnade bilen där och de ringde efter 2 dagar och hade bytt lamdasond så nu skulle den gå bra.
Körde hem och den gick bra ( då var den varmkörd av verkstaden).
Senare på kvällen skulle jag hämta tjejen i stallet och startar den, kör iväg och bilen dör efter ca 200 meter.
Vägrar sen att starta.
Får igång den efter ett par minuter och då går den riktigt illa, knappt den går framåt. ( detta efter kallstart ).
Antar att den har surat ner sig kopiöst eller ngt. Var ut i morse o bytte stift, de gamla stank soppa och var svarta.
Men bilen vägrar tända till efter bytet av stift.
Vad ska jag leta efter? Ska lämna in den igen på måndag, men hade
hoppats hitta ngt fel själv nu i helgen.
Mvh.
Vägrar starta.
-
855
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
-
855
- Kontakt:
Sv:Vägrar starta.
Fick svar från verkstaden idag, vevaxellägesgivaren har de bytt samt att säkringen till motorelektroniken hade gått.
Ngn som har stött på detta tidigare?
Vevaxelgivaren var alldeles bucklig, vet att förra ägaren har bytt motor. Kan det ha hänt då?
Varför säkringen har löst ut vettetusan.
Mvh.
Ngn som har stött på detta tidigare?
Vevaxelgivaren var alldeles bucklig, vet att förra ägaren har bytt motor. Kan det ha hänt då?
Varför säkringen har löst ut vettetusan.
Mvh.
-
Haagbard
- Bilmodell: Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Vägrar starta.
Skönt att de hittade verkligt påtagliga fel, hade ju vart svårt att gissa sig fram till det om det inte såg helt uppenbart ut.
Var sitter givaren, utanpå kopplingskåpan eller?
Var sitter givaren, utanpå kopplingskåpan eller?
-
855
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vägrar starta.
[quote]Skönt att de hittade verkligt påtagliga fel, hade ju vart svårt att gissa sig fram till det om det inte såg helt uppenbart ut.
Var sitter givaren, utanpå kopplingskåpan eller?[/quote]
haha, bra fråga.
Mina kunskaper sträcker sig till..... vet jag vad som är fel och vart det sitter är jag inte rädd för att skruva. Men just kunskapen om vad och vart man ska börja kolla är begränsade. haha.
Han visade iallafall givaren, och det var en lång repa över hela givaren, samt lite fin inbucklad på ena kanten.
Har iallafall köpt på mig lite säkringar om det skulle visa sig vara ngt som bränner dem. Knack knack ta i trä.
Mvh.
Var sitter givaren, utanpå kopplingskåpan eller?[/quote]
haha, bra fråga.
Mina kunskaper sträcker sig till..... vet jag vad som är fel och vart det sitter är jag inte rädd för att skruva. Men just kunskapen om vad och vart man ska börja kolla är begränsade. haha.
Han visade iallafall givaren, och det var en lång repa över hela givaren, samt lite fin inbucklad på ena kanten.
Har iallafall köpt på mig lite säkringar om det skulle visa sig vara ngt som bränner dem. Knack knack ta i trä.
Mvh.